Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – siirry Elisa Verkkoapuriin tästä
Katso vinkit mobiililaajakaistan toimivuuden parantamiseen
Huolto ja takuu
Mobiilireitittimien takuuaika on 24 kuukautta. Elisalta ostetun laitteen takuutodistuksen löydät OmaElisasta.
Siirry OmaElisaan laitteen takuutodistukseen
Katso huolto-ohjeet mobiilireitittimille
Laitteen palauttaminen tehdasasetuksille
Laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille, jos netti toimii heikosti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan).
Resetoiminen on suositeltavaa tehdä myös aina ohjelmistopäivitysten jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Tämä siitä syystä, että päivitysten yhteydessä laitteen muistiin voi jäädä mm. asetuksia edellisestä ohjelmistoversiosta, jotka pyyhkiytyvät laitteen muistista vasta resetoinnissa.
Resetointi tehdään painamalla laitteen pohjassa olevaa reset-painiketta (kuva alla) n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten suoraksi taitetulla klemmarilla. Teräväkärkistä kynää voi myös käyttää, mutta huomaa, että monesti kynänkärki on liian lyhyt ja/tai paksu eikä se tällöin mahdu painamaan reset-painiketta reset-aukossa pohjaan asti, jolloin laite ei resetoidu.
Huomioithan, että tehdasasetusten palauttaminen palauttaa laitteelle kaikki aluperäisasetukset. Myös itse asetettu langattoman verkon salasana poistuu käytöstä ja palautuu reitittimen alkuperäiseen salasanaan, jonka löydät laitteen pohjasta tarrasta.
