Beställning och aktivering av nytt SIM-kort - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Beställning och aktivering av nytt SIM-kort

Du kan behöva ett nytt SIM-kort till exempel om ditt kort har gått sönder eller om du skaffat en ny mobiltelefon.

 

Beställning och aktivering av nytt SIM-kort i OmaElisa

Klicka här
  • Som abonnent går det enklast att beställa ett nytt kort genom OmaElisa, då får du den direkt hemskickad till din adress inom två arbetsdagar.  
  • Du kan också hämta ett nytt SIM-kort från någon av våra Elisa-butiker eller återförsäljare.
  • Du kan också beställa kortet genom att ringa vår kundtjänst.

Närmare information om beställning och aktivering av nytt kort finns här.

Sätta i SIM-kortet i apparaten

SIM-kortet består av tre kortstorlekar i samma kort: Mini, Micro och Nano. Kontrollera rätt kortstorlek i manualen som medföljer din apparat. I manualen finns också information om hur SIM-kortet ska sättas in i apparaten. De flesta smarttelefoner och tabletter har en löstagbar SIM-kortshållare som kan dras ut med ett gem eller med ett verktyg som medföljer apparaten.

Beställning av SIM-kort i OmaElisa

  1. Logga in på OmaElisa.
  2. Välj abonnemanget till vänster som du behöver ett nytt SIM-kort till.
  3. Välj i den övre menyn Användning > Nytt SIM-kort.
  4. Klicka på Beställ nytt SIM-kort.
  5. Välj leveransadress och klicka på Beställ SIM-kort.
  6. Du får ett nytt SIM-kort per post inom några arbetsdagar.

OBS: Om du beställer ett nytt SIM-kort till Elisa Saunalahti Latausliittymä bör du veta kortstorleken redan när du beställer. Kontrollera rätt kortstorlek innan du beställer genom att jämföra bl a med bilden ovan samt kontrollera manualen för din egen telefon.

När du har fått det nya SIM-kortet ska det aktiveras. Det enklaste och lättaste sättet att aktivera SIM-kortet är att göra det i OmaElisa. Aktiveringen kan också göras genom vår kundtjänst. Om du hämtat SIM-kortet från en Elisa-butik, är kortet redan aktiverat.

För det nya SIM-kortet debiterar vi en avgift enligt vår prislista.

Genom OmaElisa kan du beställa ett nytt SIM-kort till alla abonnemang som är i ditt namn. Vid behov kan du beställa byte av nytt kort redan i förväg, om du till exempel tänker ge bort en ny telefon i present. Om presentens mottagare har ett Elisa eller Elisa Saunalahti abonnemang, som inte är i ditt namn, kan du ändå hämta ett oaktiverat SIM-kort från en Elisa-butik. Presentens mottagare kan senare aktivera kortet i sin egen OmaElisa.

Aktivering av SIM-kort i OmaElisa

  1. Logga in på OmaElisa.
  2. Välj abonnemanget till vänster som det nya SIM-kortet ska aktiveras till.
  3. Välj i den övre menyn Användning > Nytt SIM-kort.
  4. Klicka på Aktivera SIM-kort.
  5. Ge SIM-kortets 12-siffriga serienummer i fältet och klicka på Aktivera och bekräfta betalningen på 5€.
  6. Det nya SIM-kortet aktiveras inom 10 minuter. PIN-koden till det nya Elisa Saunalahti SIM-kortet är 0000.

Om SIM-kortets aktiveringslänk inte syns i OmaElisa, kontakta vår kundtjänst.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Fakturering – Ändring i abonnemang – Felanmälan

Behöver du hjälp? Elisas kundtjänst hjälper dig.
I OmaElisa sköter du dina tjänster behändigt på ett ställe.
LOGGA IN
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!