Kontakt information - Elisa och Saunalahti kundtjänst

Kundtjänst - Hur kan vi hjälpa dig?

Välj ämne så hittar vi det snabbaste sättet för dig att kontakta oss!
Fakturor


Du hittar dina aktuella fakturauppgifter i OmaElisa

1) Logga in i OmaElisa.
2) Välj fakturor i menyn i vänstra kanten i OmaElisa.

Vid behov kan du också ansöka om mera betalningstid – mer förmånligt via OmaElisa!

Abonnemangsförändringar


Byte av abonnemangstyp

1) Logga först in i OmaElisa.
2) Välj ditt nuvarande abonnemang i menyn i vänstra kanten i OmaElisa.
3) Se vilket abonnemang vi rekommenderar för just dig på fliken Avtal. Du får också hjälp via vår chattjänst!

Uppsägning


1) Logga först in på OmaElisa.
2) Välj dina abonnemang/tjänster i menyn till vänster.
3) Gå sedan till fliken Avtal vid det abonnemang eller den tjänst som du valt.
4) Välj Säg upp avtalet.

Du kan även ringa vår kundtjänst eller besöka vår butik (FI).


Bindningstid

  • Ingen bindningstid på våra telefonabonnemang
  • Ingen bindningstid på mobilt bredband, om du skaffat ditt abonnemang efter 2.11.2015.
Störningssituationer


1) Starta om apparaterna

  •  En stor del av felsituationerna löser sig när man startar om apparaten (bl.a. modem, digiboxar, telefoner).
     

2) Kontrollera störningsmeddelandena och störningskartan

  • Om vi redan känner till störningen behöver du inte meddela oss om den.
     

3) Gör felavgränsning

Välj det alternativ som passar dig bäst:

Abonnemangsförändringar


Se vilka störningar vi redan känner till. På störningskartan kan du följa med hur reparationerna framskrider.


När störningen har reparerats, ska du ännu starta om din apparat.

Visa störningar på kartan (FI)

Inställningar och användning


Elisa Viihde

Mobil

Nätbutik


Tal- och nätabonnemang enligt dina behov med tal-, meddelande- och nätpaket från vår nätbutik (FI). Bekanta dig också med våra erbjudanden på 3G- och 4G-abonnemang!

Beställningar


Beställ Elisa Viihde

0800 46 46 46

Öppet mån-fre 8-20, lör 9-16.30.

Avgiftsfri från alla inhemska abonnemang.


Beställ ett mobil- eller mobilbredbandsabonnemang, ett bredbandsabonnemang eller en apparat

0800 94200

Öppet mån-fre 8-20, lör 9-16.30.

Avgiftsfri från alla inhemska abonnemang.

 

Lämna en kontaktbegäran till vårt säljteam (FI)

Butiker

 

 

Vi har inga direkta nummer till våra butiker, eftersom våra försäljare koncentrerar sig på att betjäna de kunder som kommer till butiken. Om du vill sköta ditt ärende per telefon ska du ta kontakt med vår kundtjänst.

Fakturor


Du hittar dina aktuella fakturauppgifter i OmaElisa

1) Logga in i OmaElisa.
2) Välj fakturor i menyn i vänstra kanten i OmaElisa.

Vid behov kan du också ansöka om mera betalningstid – mer förmånligt via OmaElisa!

Abonnemangsförändringar


Byte av abonnemangstyp

1) Logga först in i OmaElisa.
2) Välj ditt nuvarande abonnemang i menyn i vänstra kanten i OmaElisa.
3) Se vilket abonnemang vi rekommenderar för just dig på fliken Avtal. Du får också hjälp via vår chattjänst!

Uppsägning


1) Logga först in på OmaElisa.
2) Välj dina abonnemang/tjänster i menyn till vänster.
3) Gå sedan till fliken Avtal vid det abonnemang eller den tjänst som du valt.
4) Välj Säg upp avtalet.

Du kan även ringa vår kundtjänst eller besöka vår butik (FI).


Bindningstid

  • Ingen bindningstid på våra telefonabonnemang
  • Ingen bindningstid på mobilt bredband, om du skaffat ditt abonnemang efter 2.11.2015.
Störningssituationer


1) Starta om apparaterna

  •  En stor del av felsituationerna löser sig när man startar om apparaten (bl.a. modem, digiboxar, telefoner).
     

2) Kontrollera störningsmeddelandena och störningskartan

  • Om vi redan känner till störningen behöver du inte meddela oss om den.
     

3) Gör felavgränsning

Välj det alternativ som passar dig bäst:

Abonnemangsförändringar


Se vilka störningar vi redan känner till. På störningskartan kan du följa med hur reparationerna framskrider.


När störningen har reparerats, ska du ännu starta om din apparat.

Visa störningar på kartan (FI)

Inställningar och användning


Elisa Viihde

Mobil

Nätbutik


Tal- och nätabonnemang enligt dina behov med tal-, meddelande- och nätpaket från vår nätbutik (FI). Bekanta dig också med våra erbjudanden på 3G- och 4G-abonnemang!

Beställningar


Beställ Elisa Viihde

0800 46 46 46

Öppet mån-fre 8-20, lör 9-16.30.

Avgiftsfri från alla inhemska abonnemang.


Beställ ett mobil- eller mobilbredbandsabonnemang, ett bredbandsabonnemang eller en apparat

0800 94200

Öppet mån-fre 8-20, lör 9-16.30.

Avgiftsfri från alla inhemska abonnemang.

 

Lämna en kontaktbegäran till vårt säljteam (FI)

Butiker

 

 

Vi har inga direkta nummer till våra butiker, eftersom våra försäljare koncentrerar sig på att betjäna de kunder som kommer till butiken. Om du vill sköta ditt ärende per telefon ska du ta kontakt med vår kundtjänst.

Kontakt information - Elisa och Saunalahti kundtjänst

Sköt ärenden som gäller ditt abonnemang i OmaElisa


I OmaElisa sköter du abonnemangs- och fakturaärenden utan att köa och till ett förmånligare pris när det passar dig bäst!
 

Priser i OmaElisa t.ex.
- Byte av abonnemangstyp 0 €
- Ändring av faktureringsperiod 0 €
- Betalningsavtal 5 €

Fråga experterna i Palsta


I vårt diskussionsforum Palsta kan du be om hjälp dygnet runt varje dag under året. I Palsta får du hjälp både av andra användare och av många experter på Elisa.

Vår kundservice hjälper dig också i Facebook och Twitter: vard. 8-20, lör-sön 10-20.

 

 


 

 

Ring till Elisas Omaguru-tjänst


Våra guruer ger dig personlig hjälp då det uppstår tekniska problem!

Omaguru hjälper när ditt ärende gäller användningshastighet eller inställningar. Om du misstänker att det är någon form av störning i Elisas apparat, nät eller tjänst ska du göra en störningsanmälan till vår kundtjänst.

0600 900 30 (2,28 €/min + lna/msa) eller www.omaguru.fi

Vard. 8-21, lör 9-17.

 


 

 

 

 

 

Kundtjänst


För de ändringar som görs via kundtjänsten debiterar vi enligt gällande prislista.

010 190 240 (msa/lna)  

Vard. 8-19, lör 10-16:30.

Meddelanden om störningar, PUK-förfrågningar och anmälningar om försvunna apparater må-sö 24h.

 

Elektronisk kontaktformulär (FI)


Vår kundservice är stängd.

010 190 240 (msa/lna)  

Vard. 8-19, lör 10-16:30.

Meddelanden om störningar, PUK-förfrågningar och anmälningar om försvunna apparater må-sö 24h.

Du får PUK-koden avgiftsfritt från OmaElisa. När du ringer till vår kundtjänst och ber om PUK-koden debiterar vi en serviceavgift på 12 euro. PUK-koden kan endast ges till abonnemangets ägare.

 

Elektronisk kontaktformulär (FI)

Boka telefontid till kundtjänsten
Välj ärende
    Välj klockslag

      Tack för tidsbokningen! Vi kontaktar dig inom 30 minuter från den tidsbokningen.

      Ett fel uppstod. Försök vid behov på nytt.