Apua Elisa Viihteen ongelmatilanteissa - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Apua Elisa Viihteen ongelmatilanteissa

Tältä sivulta löydät ohjeita tilanteisiin, joissa Elisa Viihteen käyttö ei suju, kuten pitäisi. Valitse alta löytyvästä listasta kohtaamasi ongelmatilanne ja käy läpi neuvotut asiat. Laitteiden uudelleenkäynnistäminen auttaa useimmissa ongelmatilanteissa.

Halutessasi saat Elisan Omaguru-asiantuntijalta opastetun tutustumiskierroksen Elisa Viihteen maailmaan. Klikkaa tästä!

Tunnukset ja kirjautuminen 

Löydät apua tunnuspulmiin Elisa Viihteen tunnukset ja PIN-koodit -ohjeesta.

Elisa Viihteen vuokraamo (elisaviihde.fi/vuokraamo)

Ohjeet ja vinkit Elisa Viihde nettivuokraamon käyttöön löydät täältä.

Digiboksi ja kaukosäädin 

Kanavat eivät näy

Varmista Elisa Viihteen kanavapaikat -ohjeen avulla, että yrität katsoa kanavaa oikealta kanavapaikalta. Samasta ohjeesta löydät lisää apua kanavien näkymiseen liittyviin ongelmatilanteisiin.

Varmista myös, että televisiossa on käytössä oikea kuvalähde digiboksia varten. Kuvalähdettä muutetaan yleensä TV:n kaukosäätimen Source-, Input- tai "nuoli ruudussa" -napilla.

Tarkemmat ohjeet kuvalähteen valinnasta löydät televisiosi käyttöohjeesta.

Kuva pätkii

Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle.

Varmista, ettei tietokoneellasi tai muilla nettiyhteyttä käyttävillä laitteillasi ole latauksia tai päivityksiä käynnissä, muuten digiboksille ei välttämättä jää tarpeeksi kaistaa käyttöön IPTV-kuvan välittämiselle.

Normaali internet-surffailu samanaikaisesti tietokoneella ei vaikuta palveluiden toimintaan.

Kuvan satunnainen pätkiminen voi johtua myös verkon hetkittäisestä ruuhkautumisesta, joten testaa toimivuutta hetken kuluttua uudelleen. Jos pätkiminen on säännöllistä ja pätkimistä esiintyy usein, toimi tämän ohjeen mukaisesti.

Digiboksi jumittuu

Käynnistä modeemi sekä digiboksi uudelleen ottamalla laitteesta virtajohto irti n. 10 sekunnin ajaksi. Kytke johdot sen jälkeen takaisin ja laita laitteet takaisin päälle.

Jos tämä ei auta, palauta digiboksiin tehdasasetukset. Tarkempaa tietoa löydät Elisa Viihteen laitteiden uudelleenkäynnistys ja tehdasasetusten palautus -ohjeesta.

Digiboksi aloitti päivityksen, mutta päivitys ei etene ollenkaan. Mitä teen?

Jos digiboksin ohjelmistoversion päivityksessä ilmenee ongelmia toimi tämän ohjeen mukaan.

Hajonnut kaukosäädin

Jos kaukosäädin ei toimi, varmista että kaukosäätimen paristot ovat kunnossa. Testaa tarvittaessa uusilla paristoilla.

Mikäli kaukosäädin ei edelleenkään toimi, tai se on hajonnut käytössäsi (tippunut lattialle, koira syönyt tms.), voit tilata uuden verkkokaupastamme mustalle Netgem N7700 -digiboksille tai sinivalkoiselle Pace-digiboksille kertamaksulla. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin vaihdamme kaukosäätimesi uuteen.

Tallenteiden katsominen ja tallentaminen

En saa katsottua tallenteita elisaviihde.fi:ssä?

Suosittelemme tallenteiden katseluun Internet Explorer 10/11-, Chrome- tai Opera-selainta. Firefox ja Safari vaativat toistaiseksi Silverlightin asennuksen. Tarkempaa tietoa löydät täältä.

Miltä kanavilta voin tallentaa ohjelmia?

Voit tallentaa peruskanavia. Listauksen vapaista kanavista ja peruskanavista löydät täältä. Peruskanavien lisäksi Eurosport ja Eurosport HD ovat tallennuksen piirissä (Huom! Ei Netgem N7700/N7800 -digibokseilla).

  • Nelonen HD -kanavaa ei voi tallentaa, sillä kanava näkyy ainoastaan kaapeliverkossa ja verkkotallennusta on mahdollista tarjota vain sellaisten kanavien kohdalla, jotka näkyvät kaikille Viihde-palvelun asiakkaille.
  • Maksukanavia ei voi tallentaa.
  • Lisäkanavia ei voi tallentaa.
  • SVT:n ohjelmat eivät näy valtakunnallisesti YLE:n tekijänoikeussopimuksesta johtuen. Tämän rajoituksen vuoksi Elisa Viihteessä ei näytetä ohjelmaoppaassa SVT:n ohjelmatietoja, eikä SVT:n lähetyksiä voi tallentaa (esim. Melodifestivalen).

Internet-yhteys, modeemi ja langaton yhteys (WLAN)

Mustan Netgem N7700 -digiboksin WLAN-yhteyden käyttöönotto

Voit ottaa langattoman verkkoyhteyden käyttöösi Netgem-digiboksilla, joko suoraan asennuksen yhteydessä tai erikseen asennuksen jälkeen.
Löydät apua Mustan Netgem N7700 -digiboksin WLAN-yhteyden käyttöönotto -ohjeesta.

Internet-yhteys ei toimi

Löydät apua laajakaistaongelmiin Häiriötilanteet-ohjeesta.

Modeemin ja tietokoneen välinen langaton yhteys (WLAN) pätkii tai toimii huonosti

Löydät apua WLAN-ongelmiin WLAN-verkon käyttäminen ja ongelmatilanteet -ohjeesta.

 

Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!

0600 900 30

Ark. 8-21. La 9-18 2,28 €/min +mpm/pvm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Omaguru vinkkaa:
Saat tarvittaessa Omagurun asiantuntija-apua vaikka paikan päälle.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!