Mobiiliverkon vikatilanteiden ratkaiseminen
Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – klikkaa tästä!
Katso vinkit mobiililaajakaistan toimivuuden parantamiseen >
Laitteen palauttaminen tehdasasetuksille (resetointi)
Jos netti toimii heikosti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan), laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille.
Resetoiminen on suositeltavaa tehdä myös aina ohjelmistopäivitysten jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Tämä siitä syystä, että päivitysten yhteydessä laitteen muistiin voi jäädä mm. asetuksia edellisestä ohjelmistoversiosta, jotka pyyhkiytyvät laitteen muistista vasta resetoinnissa.
Resetointi tehdään laitteen asetuksista:
Mene laitteen asetuksiin ja valitse:
- System > Advanced > Reset options
- Erase all data (factory reset).
- Reset Device
- Erase Everything
Huomathaan, että mahdolliset itseasetetut langattoman verkon salasanat ja muut asetukset palautuvat oletusasetuksille.
Laitteen uudelleenkäynnistys (Soft reset):
Mikäli laite toimii hitaasti tai ei reagoi, kannattaa laite käynnistää uudelleen:
- Jos näyttö on sammunut, paina Power -näppäintä ja käynnistä näyttö
- Pidä Power -näppäintä painettuna kunnes näyttöön ilmestyy valikko, valitse tämän jälkeen Restart.
Mikäli uudelleen käynnistys ei onnistu yllä olevan ohjeen mukaan, toimi seuraavasti:
- Ota esimerkiksi auki taitettu klemmari tai muu vastaava avuksi ja paina laitteen takana olevaa Recovery -reikää.
- Pidä Recovery -painiketta painettuna ja paina Power -näppäintä samanaikaisesti 14sekunnin ajan.
- Kun laite käynnistyy uudelleen, vapauta painikkeet.
Lisää HTC 5G Kotikeskuksen käyttöohjeita vikatilanteiden varalle löydät HTC:n tukisivuilta >
Huolto ja takuu
Mobiilireitittimien takuuaika on 24 kuukautta. Takuutodistuksen löydät OmaElisasta.
Katso tarkemmat huolto-ohjeet mobiilireitittimille >