Elisa-tunnus ja salasana OmaElisaan - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisa-tunnus ja salasana OmaElisaan

Elisa-tunnuksella pääset kirjautumaan OmaElisaan ja moneen muuhun Elisan palveluun. Saat Elisa-tunnuksen täältä.


Elisa-tunnuksella (sähköpostiosoite) kirjaudut OmaElisan lisäksi myös

Katso täältä mitä kaikkea voit tehdä OmaElisassa!

Näin kirjaudut OmaElisaan

Kirjautuminen käyttäjätunnuksella (Elisa-tunnus) ja salasanalla

  1. Mene osoitteeseen omaelisa.fi 
  2. Valitse Kirjaudu OmaElisaan
  3. Kirjoita tunnuksesi (Elisa-tunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi) ja salasanasi (vähintään 8 merkkiä pitkä), ja paina "Kirjaudu".

Elisa-tunnuksen käyttöehdot löydät täältä.

Kirjautuminen matkapuhelimella (Elisa Mobiilitunnus)

Mikäli sinulla on Saunalahden matkapuhelinliittymä, jossa ei vielä ole mobiilivarmennetta, voit käyttää kirjautumiseen myös matkapuhelintasi, kun sinulla on jo Elisa-tunnus luotuna ja olet ottanut käyttöön puhelintunnistautumisen. Ohjaamme sinut puhelintunnistautumisen käyttöönottoon luodessasi Elisa-tunnusta.

  1. Mene osoitteeseen omaelisa.fi.
  2. Valitse kirjautumisikkunan Mobiilivarmenteella tai Elisa Mobiilitunnuksella -nappi.
  3. Kirjoita puhelinnumerosi ja paina "Kirjaudu".
  4. Saat puhelimeesi tunnistuspyynnön OmaElisasta. Hyväksy pyyntö. Sen jälkeen sinulta pyydetään asettamaasi tunnuslukua. Syötä tunnusluku puhelimellasi ja lähetä vastaus.

Elisa Mobiilitunnuksen tunnusluku hukassa? Saat kertakäyttösalasanan puhelimeesi täältä.

Kirjautuminen Mobiilivarmenteella

Jos olet ottanut käyttöön mobiilivarmenteen (Elisa/ Telia/ DNA), voit kirjautua OmaElisaan helposti puhelimellasi.

  1. Mene osoitteeseen omaelisa.fi
  2. Valitse kirjautumisikkunan Mobiilivarmenteella tai Elisa Mobiilitunnuksella -nappi.
  3. Kirjoita puhelinnumerosi ja paina "Kirjaudu"
  4. Jos puhelimessasi on häirinnän esto, kirjoita häirinnän estokoodi, jotta tunnistautuminen voi jatkua.
  5. Saat puhelimeesi tunnistuspyynnön Elisalta. Hyväksy pyyntö. Sen jälkeen sinulta pyydetään asettamaasi tunnuslukua. Syötä tunnusluku puhelimellasi ja lähetä vastaus.

Tietoa mobiilivarmenteesta ja sen käyttöönotosta löydät osoitteesta mobiilivarmenne.fi

Kirjautuminen Saunalahden yritysasiakkaana 

Saunalahden yritysasiakkaana pääset katsomaan ja hallinnoimaan Elisan Saunalahden liittymiä ja palveluita OmaElisan kautta. OmaElisaan kirjaudut OmaSaunalahti-tunnuksillasi. OmaSaunalahti-tunnus on usein puhelinnumerosi, mutta se saattaa olla myös yhdistelmä kirjaimia ja numeroita. Saunalahden yritysasiakkaana käytössäsi ei ole vielä Elisa-tunnusta.

Salasana tai OmaSaunalahti-tunnus unohtunut?

  1. Klikkaa OmaElisan etusivulta "Salasana hukassa?" > Yritysasiakkaat 
  2. Jos olet yrityksen yhteyshenkilö tai nimenkirjoitusoikeudellinen, tilaa unohtunut tunnus/salasana tekstiviestinä, sähköpostitse tai kirjeenä. Tilausta varten tarvitset yrityksesi y-tunnuksen ja Elisan Saunalahden asiakasnumerosi.
  3. Tee pankkitunnistautuminen henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi.

Salasanan tai OmaSaunalahti-tunnuksen saat tarvittaessa myös soittamalla Elisan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun kautta tehdystä salasanan vaihdosta veloitamme hinnaston mukaan 12 €.

Voit vaihtaa OmaSaunalahti-tunnuksesi salasanan OmaElisan kautta: OmaSaunalahteen > Yleiset > Salasanan vaihto. Salasanan tulee olla 5-8 merkkiä pitkä. OmaSaunalahti-tunnusta ei voi vaihtaa.

Huom. Jos olet Elisan yritysasiakas, kirjaudu Yritysten OmaElisaan osoitteessa oma.elisa.fi/yrityksille.

Mobiili OmaElisa palvelee puhelimessasi!
Lataa Mobiili OmaElisa puhelimeesi: Android | Windows Phone | iOS 
Lue lisää sovelluksesta ›

Apua ongelmatilanteisiin

Miten saan Elisa-tunnuksen / Olen unohtanut tunnukseni?

Toimi näin:

  1. Klikkaa OmaElisan kirjautumissivulta löytyvää linkkiä Luo Elisa-tunnus tai tunnus unohtunut.
  2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
  3. Tunnistautumisen jälkeen ota Elisa-tunnus käyttöösi tai jos sinulta löytyi jo tunnus, pääset muuttamaan tunnusta ja salasanaa.
     - Aseta Elisa-tunnukseksi sähköpostiosoitteesi (tähän osoitteeseen saat myöhemmin vahvistusviestin hyväksyttäväksi)
     - Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä. Liian lyhyt salasana ei aktivoi tallenna-painiketta.
  4. Saat sähköpostin otsikolla "Vahvista Elisa-tunnuksesi sähköpostiosoite". Sähköpostissa on linkki, jota klikkaamalla Elisa-tunnus on vahvistettava. Vahvistuksen jälkeen pääset käyttämään OmaElisaa.

​Mikäli sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voidaan Elisa-tunnus luoda sinulle Elisan myymälässä

Olen unohtanut salasanani, miten saan uuden salasanan?

Toimi näin:

  1. OmaElisan kirjautumissivulta löydät linkin "Salasana hukassa?" > Henkilöasiakkaat
  2. Kirjoita sähköpostiosoitteesi (Elisa-tunnus).
  3. Saat ohjeet salasanan palauttamista varten joko tekstiviestillä tai sähköpostilla.
    - Jos valitsit ohjeet tekstiviestillä, saat kertakäyttösalasanan puhelimeesi muutaman minuutin sisällä. Jos et saanut kertakäyttösalasanaa, tunnistaudu verkkopankissa.
    - Jos valitsit ohjeet sähköpostilla, saat salasanan palautuksen linkin sähköpostiisi.
  4. Aseta uusi salasana ja halutessasi voit myös muuttaa Elisa-tunnustasi.
    Huom! Salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä. Liian lyhyt salasana ei aktivoi Tallenna-nappulaa.

Voinko muuttaa Elisa-tunnuksenani toimivaa sähköpostiosoitetta?

Voit! Toimi näin:

  1. Klikkaa OmaElisan kirjautumissivulta löytyvää linkkiä Luo Elisa-tunnus tai tunnus unohtunut.
  2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.
  3. Tunnistuksen jälkeen pääset muuttamaan Elisa-tunnuksesi sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa.

Voit myös vaihtaa Elisa-tunnuksen suoraan OmaElisassa:
Omat Tiedot > Tunnukset: Elisa-tunnus

OmaElisa ilmoittaa vahvistamattomasta sähköpostiosoitteesta. Mitä teen? 

Elisa-tunnuksen sähköpostiosoite tulee vahvistaa mm. tietoturvasyistä. Jos saat OmaElisassa ilmoituksen vahvistamattomasta sähköpostiosoitteesta
  1. Käy tilaamassa vahvistuslinkki sähköpostiisi Omat Tiedot -välilehdeltä kohdasta TUNNUKSET: Elisa-tunnus alla olevan kuvan mukaisesti.
  2. Saat vahvistuslinkin sähköpostiisi otsikolla "Vahvista Elisa-tunnuksesi sähköpostiosoite". Sähköpostissa on linkki, jota klikkaamalla pääset vahvistamaan Elisa-tunnuksesi sähköpostiosoitteen.

    Vinkki: Jos et saa sähköpostiisi vahvistuslinkkiä, varmista että Elisa-tunnuksena oleva sähköpostiosoite on käytössäsi oleva sähköpostiosoite. Jos Elisa-tunnuksen sähköpostiosoite on väärä, voit vaihtaa sen uuteen kohdassa "Elisa-tunnuksesi".

En saa tunnistuspyyntöä puhelimeeni, vaikka minulla on käytössäni Elisa Mobiilivarmenne. Mitä teen?

Toimi näin:

  1. Sammuta puhelin ja käynnistä se uudelleen.
  2. Yritä tunnistautumista uudelleen.
  3. Jos mobiilivarmenteesi ei edelleenkään toimi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli puhelimen näyttö on lukittuna, on mahdollista, etteivät tunnistuspyynnöt tule läpi. Varmista, että tunnistautuessasi palveluun puhelimen näytönsäästäjä ei ole päällä.

Mobiilivarmenne ei toimi tietokoneella tai selaimessa näkyvä varmennepyynnön tunnus ei vastaa puhelimeen saapuvaa?

  1. Kumoa tunnistepyyntö puhelimesta ja tietokoneelta.
  2. Sulje ja käynnistä tämän jälkeen puhelin uudelleen.

Tai:

  1. Tee uusi pyyntö viiden minuutin jälkeen, jolloin aikaisemmat pyynnöt ovat vanhentuneet järjestelmässä.

Kirjauduin OmaElisaan, mutta tiedoissani ei näy tilaamaani liittymää tai palvelua? 

OmaElisan asiakastiedot perustuvat henkilötunnukseen. Pääset näkemään OmaElisassa ainoastaan sellaiset sopimukset, joissa olet itse sopijana.
Jos Saunalahden liittymäsi ja palvelusi ovat yrityksesi nimissä, kirjaudu OmaElisaan yrityksesi OmaSaunalahti-tunnuksilla.
Jos olet Elisan yritysasiakas, kirjaudu Yritysten OmaElisaan osoitteessa oma.elisa.fi/yrityksille.

Vinkkejä käyttöön

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
OmaElisa on asiakaspalvelijasi kellon ympäri!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!