Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Tähän ohjeeseen on kerätty tarkemmat ohjeet eri palveluiden ja liittymien irtisanomiseen. Useimpien tuotteiden ja palveluiden irtisanominen, esimerkiksi puhelinliittymän peruminen, onnistuu OmaElisassa

Etsitkö ohjetta etämyynnin 14 vuorokauden peruutusoikeudesta? Katso ohjeet täältä.

Puhelinliittymän peruminen ja mobiililaajakaistan irtisanominen

Mobiililiittymän irtisanominen

  1. Kirjaudu OmaElisaan.
  2. Klikkaa liittymänumeroa, jonka (tai johon liittyviä lisäpalveluita) tahdot irtisanoa.
  3. Valitse Sopimus, omistaja ja valtuutus ja klikkaa irtisanottavan liittymän alta Päätä sopimus.
  4. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Mobiililiittymän voit irtisanoa myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Huomioithan, että liittymän numeroa ei ole irtisanomisen jälkeen mahdollista säilyttää. Ennen liittymän irtisanomista suosittelemmekin tarkastamaan, löytyisikö liittymävalikoimastamme sinulle jokin nykyistä liittymää sopivampi vaihtoehto.

Lisäpalveluiden irtisanominen

Monet Elisa Saunalahti -puheliittymien lisäpalvelut, kuten Mobiililaajakaista-lisäpalvelut, Saunalahti MultiSIM 10M -lisäpalvelu, Tekstiviestipaketit, Saldopalvelut, AlleEuronPäivät-lisäpalvelu tai Vastaaja-palvelu, pääset irtisanomaan OmaElisasta. Myös lisäpalveluiden irtisanominen tapahtuu yllä kerrotun ohjeen mukaisesti.

Vastaaja-palvelun irtisanomisen ohjeen löydät Vastaajan ohjeestamme.

Mikäli päätettävän sopimuksen rastittaminen listasta ei onnistu, sopimusta ei ole mahdollista irtisanoa OmaElisassa. Otathan tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kodin netin eli kiinteän laajakaistaliittymän irtisanominen

  1. Kirjaudu OmaElisaan.
  2. Valitse laajakaistasopimus, jonka (tai johon liittyviä lisäpalveluita) tahdot irtisanoa.
  3. Klikkaa Sopimus ja omistaja -valikkoa ja valitse Päätä sopimus.
  4. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Muuttamassa? Siirrämme laajakaistaliittymäsi uuteen osoitteeseen. Lue lisää >

Laajakaistaliittymän voit irtisanoa myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Elisa Viihde tv-palveluiden irtisanominen: Elisa Viihde digiboksilla, Elisa Viihde Premium

Elisa Viihde Classic (digiboksi N7700/N7800)

  1. Kirjaudu OmaElisaan ja valitse sopimus, jonka tahdot irtisanoa.
  2. Klikkaa Sopimus ja omistaja -valikkoa.
  3. Valitse Päätä sopimus*.
  4. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta liittymästä, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

*) Jos irtisanottavalla sopimuksella on määräaikaisuus voimassa, ei irtisanominen onnistu OmaElisassa. Irtisanomisen voi silloin tehdä lähempänä määräaikaisuuden päättymisen päivää.

Voit irtisanoa Elisa Viihteen myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Elisa Viihde Premium

Elisa Viihde Premiumin irtisanominen onnistuu tällä hetkellä asiakaspalvelumme kautta.

Muuttamassa? Siirrämme Elisa Viihde laajakaistalla -palvelun uuteen osoitteeseesi veloituksetta muuton yhteydessä.

Elisa Viihde tv-palveluiden irtisanominen: Elisa Viihde Mini

Elisa Viihde Minin (puhelin/tabletti/älytelevisio) irtisanominen

  1. Kirjaudu osoitteeseen elisaviihde.fi/tilaukset Elisa Tunnuksella (OmaElisan tunnus), Elisa Viihde -tunnuksella tai Mobiilivarmenteella.
  2. Klikkaa Elisa Viihde Minin kohdalla Lopeta tilaus ja tämän jälkeen Vahvista lopetus.
  3. Jos sopimus ei ole määräaikainen, tilaus päättyy kuluvan laskutuskauden lopussa.
  4. Samalta sivulta voit irtisanoa mahdolliset lisämaksulliset suoratoistopalvelut (esim. Elisa Viihde Viaplay, HBO Nordic). *

*) HUOM. Jos käytössäsi on palvelu Elisa Viihde Mini ja Elisa Viihde Viaplay ja haluat irtisanoa vain toisen (Mini tai suoratoistopalvelu), ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksukanavien (esim. V-paketit, C More) ja suoratoistopalveluiden (esim. Elisa Viihde Viaplay, HBO Nordic) lopetus

Näin lopetat kanavapaketin tai suoratoistopalvelun tilauksen:

  1. Kirjaudu osoitteeseen elisaviihde.fi/tilaukset Elisa Tunnuksella (OmaElisan tunnus), Elisa Viihde -tunnuksella tai Mobiilivarmenteella.
  2. Klikkaa irtisanottavan kanavapaketin tai suoratoistopalvelun kohdalla Lopeta tilaus ja tämän jälkeen Vahvista lopetus.
  3. Jos kanavapaketti tai suoratoistopalvelu ei ole määräaikainen, tilaus päättyy kuluvan laskutuskauden lopussa.

Tilasitko Elisa Viihde Viaplayn suoraan Viaplaylta? Löydät ohjeet irtisanomiseen Viaplayn sivuilta. Siirry ohjeeseen >

Elisa Kaapeli-TV:n Elisa Kanavakortin ja maksukanavien lopetus

Elisan Kanavakortin maksukanavapaketteja voit irtisanoa osoitteessa elisaviihde.fi.

  1. Kirjaudu Elisa Tunnuksella (OmaElisan tunnus), Elisa Viihde -tunnuksella tai Mobiilivarmenteella osoitteeseen elisaviihde.fi/tilaukset.
  2. Klikkaa irtisanottavan maksukanavapaketin kohdalla Lopeta tilaus ja tämän jälkeen Vahvista lopetus.
  3. Jos kanavapaketti ei ole määräaikainen, tilaus päättyy kuluvan laskutuskauden lopussa.

Elisa Kanavakortin irtisanominen onnistuu asiakaspalvelumme kautta.

Elisa Turvapaketti, Freedome VPN, Elisa Pilvilinna, SquareTrade Laiteturva, Elisa Mobiilivarmenne, Elisa Identiteettisuoja

Elisa Turvapaketti, Elisa Identiteettisuoja, Freedome VPN, Elisa Pilvilinna

  1. Kirjaudu OmaElisaan.
  2. Klikkaa sopimusta/palvelua (Turvapaketti, Pilvilinna/ Pilvilinna Plus*, Salasanapankki, Spotify Premium, Freedome VPN), jonka tahdot irtisanoa.
  3. Valitse sivun keskivaiheilla kohta Sopimus ja omistaja.
  4. Valitse kohta Päätä sopimus.
  5. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta palvelusta, mikäli käyttö- tai kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

*) Huomioithan, että Elisa Pilvilinna -palvelun sulkemisen jälkeen sinulla on vielä mahdollisuus kirjautua palveluun ja ottaa tallettamiasi tiedostoja talteen 60 päivän ajan. Tiedostojen tallentaminen ei enää palvelun sulkemisen jälkeen onnistu.

Puhelimen/tabletin SquareTrade Laiteturva

  1. Kirjaudu OmaElisaan ja valitse Laitteet-sivun alta laite, jolta haluat sulkea palvelun.
  2. Klikkaa laitteen sivulla SquareTrade Laiteturva ja sen alta Päätä sopimus.
  3. SquareTrade Laiteturva -sopimus päättyy kuluvan päivän lopussa.
  4. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin.

Elisa Mobiilivarmenne 

Mobiilivarmenne sulkeutuu automaattisesti, jos liittymä irtisanotaan, liittymänumero vaihdetaan tai SIM-kortti vaihdetaan uuteen. Muissa tapauksissa sopimuksen päättäminen onnistuu asiakaspalvelumme kautta.

Elisa Kirjan Kuukausitilauksen peruutus

Voit peruuttaa Elisa Kirja Kuukausitilauksen milloin vain Elisa Kirja -palvelussa.

  1. Kirjaudu Elisa Kirja -palveluun osoitteessa kirja.elisa.fi/profiili.
    Huom. Elisa Kirja -palvelun tunnukset voivat olla eri tunnukset kuin mitä käytät OmaElisaan kirjautuessasi.
  2. Valitse Elisa Kirjan kuukausitilaus ja klikkaa Peruuta tilaus.

Elisa Kirjan asiakaspalvelu auttaa tarvittaessa lisää.

Elisa Sähköpostipalvelu

  1. Kirjaudu OmaElisaan pankkitunnuksella, Elisa Tunnuksellasi (sähköpostiosoite) tai Mobiilivarmenteella.
  2. Valitse Elisa Sähköpostipalvelu.
  3. Klikkaa sivun keskivaiheilla Päätä sopimus tai lisäpalvelu.
  4. Valitse päätettävä sopimus ja syy sopimuksen päättämiselle
  5. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtisanomisvahvistus lähetetään sinulle sähköpostiin. Huomaathan, että tulet saamaan loppulaskun irtisanotusta palvelusta, mikäli kuukausimaksuja on vielä laskuttamatta.

Lisätietoa Elisa Sähköpostipalvelusta >

Etämyynnin peruutusoikeus ja laitteiden palauttaminen

Ohjeet etämyynnin peruutusoikeudesta (14 vuorokautta) ja laitteiden palauttamisesta (28 vuorokautta) löydät ohjeestamme Sopimuksen peruutus ja laitteiden palautusohjeet.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Autamme sinua mielellämme löytämään tarpeisiisi parhaiten sopivat liittymät ja palvelut
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!