Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Elisan palveluiden ja liittymien irtisanominen

Tähän ohjeeseen on kerätty tarkemmat ohjeet eri palveluiden ja liittymien irtisanomiseen. Useimpien tuotteiden ja palveluiden irtisanominen onnistuu OmaElisassa. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Puhelin- ja mobiililaajakaistaliittymät ja niihin kuuluvat lisäpalvelut

Mobiililiittymän irtisanominen

1. Kirjaudu OmaElisaan Elisa-tunnuksella (sähköpostiosoite).
2. Klikkaa vasemmassa reunassa sitä liittymänumeroa, jonka (tai johon liittyviä lisäpalveluita) tahdot irtisanoa.
3. Klikkaa yläreunan laatikoista Sopimus-laatikkoa.
4. Klikkaa irtisanottavan liittymän alta Päätä sopimus tai lisäpalvelu.

Mobiililiittymän voit irtisanoa myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Huomioithan, että liittymän numeroa ei ole irtisanomisen jälkeen mahdollista säilyttää. Ennen liittymän irtisanomista suosittelemmekin tarkastamaan, löytyisikö liittymävalikoimastamme sinulle jokin nykyistä liittymää sopivampi vaihtoehto. Elisan Saunalahti -liittymän liittymätyyppiä voit vaihtaa maksutta kuuden kuukauden välein.

Lisäpalveluiden irtisanominen

Monet Elisa Saunalahti -puheliittymien lisäpalvelut, kuten Mobiililaajakaista-lisäpalvelut, Tekstiviestipaketit, Saldopalvelut, AlleEuronPäivät-lisäpalvelu tai Vastaajapalvelu, pääset irtisanomaan itse OmaElisasta. Myös lisäpalveluiden irtisanominen tapahtuu yllä kerrotun ohjeen mukaisesti.

Mikäli päätettävän sopimuksen rastittaminen listasta ei onnistu, sopimusta ei ole mahdollista irtisanoa itsepalvelussa. Otathan tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laajakaistaliittymät ja lisäpalvelut

1. Kirjaudu OmaElisaan Elisa-tunnuksella (sähköpostiosoite).
2. Klikkaa vasemmassa reunassa sitä sopimusta, jonka (tai johon liittyviä lisäpalveluita) tahdot irtisanoa.
3. Klikkaa yläreunan laatikoista Sopimus-laatikkoa.
4. Klikkaa sivun keskivaiheilla kohtaa Päätä sopimus tai lisäpalvelu.

Laajakaistaliittymän voit irtisanoa myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Huomioithan, että muuttaessasi voimme avata sinulle laajakaistaliittymän myös uuteen osoitteeseen!

Jos irtisanottavalla sopimuksella on voimassa oleva määräaika, laskutamme kuukausimaksut sopimusehtojen mukaisesti määräaikaisen sopimuksen loppuun. 

Laajakaistaliittymään kuuluvat lisäpalvelut, kuten sähköpostilaatikot, poistuvat liittymän irtisanoutuessa. Halutessasi voit säilyttää lisäpalvelut ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme ennen irtisanomista.

Elisa Viihde, Elisa Viihde -sovellus, maksukanavapaketit ja ohjelmakirjastot

Elisa Viihteen (digiboksilla) irtisanominen

1. Kirjaudu OmaElisaan Elisa-tunnuksella (sähköpostiosoite).
2. Klikkaa vasemmassa reunassa sitä sopimusta, jonka (tai johon liittyviä lisäpalveluita) tahdot irtisanoa.
3. Klikkaa yläreunan laatikoista Sopimus-laatikkoa.
4. Klikkaa sivun keskivaiheilla kohtaa Päätä sopimus tai lisäpalvelu.

Voit irtisanoa Elisa Viihteen myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Huomioithan, että siirrämme Elisa Viihteen uuteen osoitteeseesi veloituksetta muuton yhteydessä.

Jos irtisanottavalla sopimuksella on voimassaoleva määräaikaisuus, laskutamme kuukausimaksut sopimusehtojen mukaisesti määräaikaisen sopimuksen loppuun. Jos emme pysty muuton yhteydessä toimittamaan laajakaistaliittymää uuteen osoitteeseesi, voit irtisanoa liittymän kahden viikon irtisanomisajalla.  


Elisa Viihde -sovelluksen (puhelin/tabletti) irtisanominen

Elisa Viihde -sovelluksen voit irtisanoa elisaviihde.fi-palvelussa osoitteessa elisaviihde.fi/omaviihde. Jos Elisa Viihde -sovelluksessasi on myös ohjelmakirjasto (esim. Aitio, HBO Nordic, SF Kids) käytössä, täytyy se irtisanoa erikseen. Ohjelmakirjaston voit irtisanoa osoitteessa elisaviihde.fi/maksukanavat.

Kuvakaappaus elisaviihde.fi-sivulta, Elisa Viihde -sovelluksen irtisanomisesta:


Elisa Viihteen kanavapakettien ja ohjelmakirjastojen irtisanominen

Elisa Viihteeseen kuuluvia kanavapaketteja ja ohjelmakirjastoja voit irtisanoa osoitteessa elisaviihde.fi/maksukanavat.

Kaapeli-TV:n maksukanavapakettien irtisanominen onnistuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

Muut Elisan palvelut: Elisa Pilvilinna, Elisa Turvapaketti, Elisa Mobiilivarmenne, Elisa Perhe

  • Elisa Pilvilinna -palvelun voit irtisanoa OmaElisassa. Valitse vasemmasta valikosta Pilvilinna tai Pilvilinna Plus. Tämän jälkeen klikkaa Sopimus -välilehdeltä Päätä sopimus. Huomioithan, että palvelun sulkemisen jälkeen sinulla on vielä mahdollisuus kirjautua palveluun ja ottaa tallettamiasi tiedostoja talteen 30 päivän ajan. Tiedostojen tallentaminen ei enää palvelun sulkemisen jälkeen onnistu.
  • Elisa Turvapaketin voit irtisanoa OmaElisassa. Valitse vasemmasta valikosta Turvapaketti ja klikkaa tämän jälkeen Päätä sopimus tai lisäpalvelu -painiketta.
  • Elisa Mobiilivarmenne sulkeutuu automaattisesti, kun liittymä, johon mobiilivarmenne on liitetty, sulkeutuu.
  • Elisa Perhe -palvelun irtisanomisen voit tehdä asiakaspalvelumme kautta.

Palveluiden irtisanominen onnistuu ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai asioimalla Elisan myymälässä.

 Etämyynnin peruuttamisoikeus ja laitteiden palauttaminen

Ohjeet etämyynnin peruuttamisoikeudesta ja laitteiden palauttamisesta löydät täältä.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Autamme sinua mielellämme löytämään tarpeisiisi parhaiten sopivat liittymät ja palvelut
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!