Service av enheter

På den här sidan hittar du de vanligaste frågorna om garanti och service för din enhet. För serviceinstruktioner för olika enheter och tillverkare, se vår guide för tillverkarnas servicepartners (finska).

Min telefon eller surfplatta behöver service, hur gå tillväga?

  • Leverera den från Elisa inhandlade telefonen eller surfplattan i behov av service direkt till serviceföretaget eller Elisas butik. Om du levererar enheten till vår butik, skickar vi den till serviceföretaget.*
  • Den genomsnittliga servicetiden är cirka 1-2 veckor. 
  • Du får ett textmeddelande då din enhet är klar att avhämtas.

Gick skärmen sönder eller har batteriet dött? Service på mindre än en timme utan tidsbeställning och livstids garanti för serviceåtgärden. Kontakta Fonum! Fonum finns på nästan 30 servicepunkter. 

TIPS: Spara telefonens fotografier, videon och kontaktuppgifter innan du lämnar in den för service, eftersom informationen kan gå förlorad på grund av serviceåtgärden. Om telefonen är en Apple iPhone ber vi dig försäkra dig om att Hitta min iPhone-funktionen är avstängd.

*) Om enheten i behov av service är en television, dator, spelkonsol, annan hemelektronik eller tillbehör (till exempel hörlurar eller smartklocka), ber vi dig kontakta produkttillverkaren.

Serviceinstruktioner för din enhet