Service av enheter

Telefoner som inhandlats från Elisa eller Saunalahti kan enkelt lämnas in för service antingen hos ditt utvalda serviceföretag eller via våra butiker. Om du har andra enheter som inhandlats från Elisa, ber vi dig i första hand kontakta produkttillverkaren.

Min telefon eller surfplatta behöver service, hur gå tillväga?

  • Leverera den från Elisa eller Saunalahti inhandlade telefonen eller surfplattan i behov av service direkt till serviceföretaget eller Elisas butik. Om du levererar enheten till vår butik, skickar vi den till serviceföretaget.*
  • Den genomsnittliga servicetiden är cirka 1-2 veckor. 
  • Du får ett textmeddelande då din enhet är klar att avhämtas.

Gick skärmen sönder eller har batteriet dött? Service på mindre än en timme utan tidsbeställning och livstids garanti för serviceåtgärden. Kontakta Fonum! Fonum finns på nästan 30 servicepunkter. 

TIPS: Spara telefonens fotografier, videon och kontaktuppgifter innan du lämnar in den för service, eftersom informationen kan gå förlorad på grund av serviceåtgärden. Om telefonen är en Apple iPhone ber vi dig försäkra dig om att Hitta min iPhone-funktionen är avstängd.

*) Om enheten i behov av service är en television, dator, spelkonsol, annan hemelektronik eller tillbehör (till exempel hörlurar eller smartklocka), ber vi dig kontakta produkttillverkaren.

Noggrannare serviceinstruktioner för din enhet