Huawei DG8245W2 - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Huawei DG8245W2

Huawei DG8245W2 VDSL2 ja ADSL2+ -modeemi on käytössä Elisa Viihteessä ja Elisan Saunalahti-laajakaistaliittymissä. Tältä sivulta löydät laitteen peruskäyttöön liittyvät ohjeet.

Käyttöönotto ja käyttäminen

Katso käyttöönotto laajakaistan teknisen toteutuksen mukaan Laajakaistamodeemin kytkentä -ohjeestamme valitsemalla Puhelinpistokkeen kautta tuleva yhteys (ADSL & VDSL2) tai Verkkopistokkeen kautta tuleva yhteys (Ethernet-liittymät, kerros- ja rivitalot ja pientalot).

Asetukset ovat oletuksena oikein, eikä niitä tarvitse erikseen muokata. Halutessasi voit muokata ja hallita laitteen oletusasetuksia hallintaliittymän kautta.

Paikallinen hallinta (www-selain): http://192.168.100.1
Käyttäjätunnus: admin
Salasana: Salasana on oletuksena sama kuin WLAN-salasana. Tarkista oletussalasana laitteen takana olevasta tarrasta.

Huawei DG8245W2 -pikaopas (PDF)

Asetukset ja hallinta

Etähallinta (OmaElisa)

Etähallinta OmaElisan kautta on mahdollista, jos modeemi sisältyy laajakaistan sopimukseen.

Langattoman verkon asetusmuutokset vaikuttavat ainoastaan 2,4 GHz:n langattomaan verkkoon, ja 5 GHz:n verkon asetukset säilyvät oletusarvoissaan. Laajempi langattoman verkon asetusten hallinta (myös 5 GHz) tapahtuu modeemin paikallisesta hallinnasta.

Paikallinen hallinta http://192.168.100.1/
Käyttäjätunnus

admin

Salasana

Sama kuin langattoman verkon salasana, löytyy modeemin tarrasta (WLAN Key/ WiFi Key/ WLAN-salausavain)

Langattoman verkon (WLAN/ WiFi) asennus

Langattoman verkon nimen (SSID) ja salasanan (WiFi/WLAN-Key) löydät modeemin tarrasta. Tarvitset näitä tietokoneen tai muun langattoman laitteen ja Kotiboksi-modeemin välisen yhteyden muodostamiseen.

Katso tarkempi ohje miten yhdistät langattomaan verkkoon >

Toimiiko langaton verkko huonosti?
​Katso 6 vinkkiä langattoman verkon toimivuuden parantamiseen >

Ohjelmistopäivitykset

Ohjelmistoversio  

DG8245W2_Elisa2_R019C10SPC117

Ensimmäinen tuotantoversio ohjelmistosta

Laitteen resetointi (tehdasasetusten palauttaminen) on suositeltavaa ohjelmistopäivityksen jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Resetoi modeemi painamalla laitteen takana olevaa RESET-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten nuppineulalla tai suoraksi taitetulla klemmarilla.

Vianselvitys

Laitteen resetoiminen

Mikäli laite toimii puutteellisesti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan), laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille.

Resetoiminen on suositeltavaa tehdä myös aina ohjelmistopäivitysten jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Tämä siitä syystä, että päivitysten yhteydessä laitteen muistiin voi jäädä mm. asetuksia edellisestä ohjelmistoversiosta, jotka pyyhkiytyvät laitteen muistista vasta resetoinnissa.

Resetointi tehdään painamalla laitteen takana, virtanapin vieressä, olevaa reset-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten suoraksi taitetulla klemmarilla. Teräväkärkistä kynää voi myös käyttää, mutta huomaa, että monesti kynänkärki on liian lyhyt ja/tai paksu eikä se tällöin mahdu painamaan reset-painiketta reset-aukossa pohjaan asti, jolloin laite ei resetoidu.

WLAN-yhteys pätkii

Jos WLAN-yhteys pätkii, niin yksi syy tähän saattaa olla modeemin automaattinen WLAN-kanavan haku, jota kaikki WLAN-verkkosovittimet eivät välttämättä osaa käsitellä oikein. Tästä johtuva ongelma korjaantuu vaihtamalla WLAN-kanava manuaalisesti johonkin kanavaan väliltä 1-11.

WLAN-yhteys hidas

Jos WLAN-yhteys on hidas, yksi syy tähän voi olla tukossa oleva 2,4 GHz:n langattoman verkon taajuusalue. Mikäli päätelaite tai langattoman verkon sovitin tukee 5 GHz:n taajuutta, kannattaa laite yhdistää siihen verkkoon.

Huolto ja takuu

Laitteella on 24 kuukauden valmistajan takuu.
Katso tarkemmat laitevalmistajan takuuohjeet ja valtuutettu huoltoyhtiö täältä>

Merkkivalot

1.Power

Vihreä: Modeemissa on virta päällä
Valo ei pala: Modeemi on pois päältä tai viallinen

2. DSL

Vihreä: DSL-yhteys on muodostettu
Vilkkuva vihreä valo: DSL-yhteyttä muodostetaan
Valo ei pala: DSL-yhteyttä ei ole muodostettu tai yhteys on viallinen

3. INTERNET

Vihreä valo: Modeemi on yhdistetty Internettiin, mutta dataa ei siirretä

Vilkkuva vihreä valo:

  • Modeemi muodostaa yhteyttä Internettiin (Vilkkuu 4 kertaa sekunnissa) 
  • Modeemi on yhdistetty Internettiin ja dataa siirretään (Vilkkuu 2 kertaa sekunnissa)

Valo ei pala:

  • WAN-porttiin ei ole kytketty verkkokaapelia
  • DSL-linjaa ei ole aktivoitu
  • Modeemi on siltaavassa tilassa
4. WLAN (langaton lähiverkko)

Vihreä valo: WLAN on aktiivinen, mutta dataa ei siirretä

Vilkkuva vihreä valo:

  • WLAN on aktiivinen ja dataa siirretään (Vilkkuu 2 kertaa sekunnissa)
  • Modeemi yrittää yhdistää laitteeseen WLAN:lla käyttäen WPS-toimintoa (Vilkkuu yhden kerran sekunnissa)

Valo ei pala: WLAN on poistettu käytöstä

5. WAN

Vihreä valo: WAN-porttiin on kytketty verkkokaapeli
Valo ei pala: WAN-porttiin ei ole kytketty verkkokaapelia

6. LAN1– LAN4

Vihreä valo: LAN-porttiin on kytketty Ethernet-laite (esim.tietokone) verkkokaapelilla, mutta dataa ei siirretä
Vilkkuva vihreä valo: LAN-porttiin on kytketty Ethernet-laite ja dataa siirretään
Valo ei pala: LAN-porttiin ei ole kytketty Ethernet-laitetta

7. VoIP Vihreä valo: Modeemi on yhdistetty SIP-serveriin, mutta dataa ei siirretä
Vilkkuva vihreä valo:
  • Modeemia yhdistetään SIP-serveriin (Vilkkuu 2 kertaa sekunnissa)
  • Modeemi on yhdistetty SIP-serveriin ja dataa siirretään (Vilkkuu 4 kertaa sekunnissa)

Valo ei pala: Ei VoIP-palvelua tai VoIP WAN asetusta

8. USB

Vihreä valo: Modeemi on yhdistety USB-laitteeseen, mutta dataa ei siirretä
Vilkkuva vihreä valo: Modeemi on yhdistetty USB-laitteeseen ja dataa siirretään
Valo ei pala: Modeemia ei ole yhdistetty USB-laitteeseen

 

Ominaisuudet

Malli Huawei DG8245W2
Tyyppi ADSL2+ ja VDSL2-modeemi ja Ethernet WAN -reititin (WAN-liitin)
LAN 4 x 1000M Ethernet
WLAN
  • WLAN IEEE 802.11b/g/n/ac yhteensopiva kaksitaajuus tukiasema
  • WLAN 2,4GHz taajuus: 3x3 antennia MIMO, 802.11b/g/n, max. 450Mbps*
  • WLAN 5GHz taajuus: 4x4 antennia MU-MIMO, 802.11b/g/n/ac max. 1733Mbps*
  • WPS-tuki

N-standardin WLAN edellyttää WPA2-salauksen käyttöönottoa ja tukea kummaltakin laitteelta. Ilmoitetut nopeudet ovat ilmoitettujen teknologioiden maksiminopeudet, käytännössä nopeudet vaihtelevat liittymänopeuden, käytettyjen laitteiden ja ulkoisten tekijöiden vuoksi.

Jos käytössäsi on useita WLAN-laitteita samaan aikaan, on suositeltavaa yhdistää osa laitteista DG8245W2:n luomaan 2,4 GHz:n WLAN-verkkoon ja osa 5GHz:n WLAN-verkkoon.

NAT Oletuksena päällä
DHCP Oletuksena päällä
Liitännät

4 x LAN Ethernet portteja (1000Mbit/s)
1 x WAN
1 x USB
1 x DSL (RJ11)

Kuvia laitteesta

 

 

Laitepulmia? Ei hätää – apu on yhden soiton päässä! Säästä vaivaa ja kilauta Elisan Omaguru-asiantuntijalle. Klikkaa apu tästä!

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Haluatko henkilökohtaista apua? Soita Omagurulle!
Ark. 8-21, la 9-17 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm
Apumme nopeutuu kun lataat etätuen jo ennen soittoa:
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!