Löydät tältä sivulta usein kysytyt kysymykset laitteiden takuusta ja huollosta. Eri laitteiden ja laitevalmistajien huolto-ohjeet löydät laitevalmistajien huoltokumppanit -ohjeestamme.
Löydät tältä sivulta usein kysytyt kysymykset laitteiden takuusta ja huollosta. Eri laitteiden ja laitevalmistajien huolto-ohjeet löydät laitevalmistajien huoltokumppanit -ohjeestamme.
Mikä on Elisa Takuu? Elisa antaa kolmen vuoden takuun uusille puhelimille ja tableteille. Lue lisää Elisa Takuusta ›
VINKKI: Ota valokuvat, videot ja yhteystiedot puhelimesta talteen ennen huoltoon viemistä, koska huoltotoimenpiteissä laitteen tiedot voivat kadota. Applen iPhoneissa varmistathan, että Etsi iPhoneni -toiminto on kytketty pois päältä.
Mikäli huoltoa tarvitseva laitteesi on televisio, tietokone, pelikonsoli tai muu lisätarvike (esim. kuulokkeet), ota yhteys laitevalmistajaan. |
Elisalta ostetun laitteesi takuutodistuksen löydät OmaElisasta.
Takuutodistus ei kerro tarkkaa laitteen takuuaikaa. Tarkista takuuaika täältä
Elisan myymälöistä käteisellä/maksukortilla ostetuissa laitteissa takuutodistuksena toimii ostokuitti. Muistathan säilyttää kuittisi! |
Puhelimilla, tableteilla ja mobiilireitittimillä on pääsääntöisesti 24 kuukauden takuu. Laitevalmistajan takuuaika voi olla myös 12 tai 36 kuukautta. Lisäksi Elisa Takuu jatkaa laitteen takuuaikaa kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuuaika on tätä lyhyempi ja päättynyt. Tarvikkeiden (esim. akut, suulakkeet) takuuaika voi poiketa päätuotteen takuusta.
Myönnämme 1.5.2019 jälkeen hankituille uusille puhelimille ja tableteille lisäetuna laajennetun 3 vuoden Elisa Takuun. Elisa Takuun ehdot › |
Saat Elisalta hankituille laitteille laitevalmistajan myöntämän takuun, joka on useimmille laitteille 24 kuukautta. Myönnämme 1.5.2019 jälkeen hankituille uusille puhelimille ja tableteille lisäetuna laajennetun Elisa Takuun. Elisa Takuu jatkaa laitteen takuuaikaa kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuuaika on tätä lyhyempi ja päättynyt.
Olet oikeutettu Elisa Takuuseen, mikäli sinulla on vähintään yksi seuraavista Elisan tuotteista:
Sopimus edellä mainitusta tuotteesta tulee olla solmittuna viimeistään 30 päivää takuunalaisen laitteen hankinnan jälkeen. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti.
Laitteen huoltoon toimitus Elisa Takuuseen menee pääsääntöisesti Elisan Myymälän kautta.
Lue lisää Elisa Takuun ehdoista:
Takuu ei kata kastuneita tai mekaanisesti vaurioituneita laitteita. Kastunutta laitetta ei saada koskaan korjattua luotettavasti toimivaksi.
Jos tiedät jo ennen huoltoon viemistä laitteen vian jäävän takuun ulkopuolelle (esim. puhelin kastunut), voit huollattaa laitteen Fonumilla, joka on puhelinten ja tablettien pikahuolto. Laitteen korjauksen kustannusarvion voit tarkistaa Fonum-huoltohinnastosta tai asioimalla lähimmässä Fonum-myymälässäsi ilman ajanvarausta.
Halutessasi voit tiedustella vuokralaitetta Elisan myymälästä huollon ajaksi.
Saat tekstiviestin kun huollettu laitteesi on noudettavissa myymälästämme. Voit antaa toiselle henkilölle paperisen huoltolähetteesi, jota vastaan hän voi noutaa puhelimen Elisan myymälästä puolestasi.
Jos käytössäsi on ollut maksullinen vuokralaite Elisan myymälästä, tulee se palauttaa noutamisen yhteydessä.
Tarvitsetko uuden SIM-kortin? Uuden kortin tilaat ja aktivoit helpoiten OmaElisasta. |
Osalla huoltoliikkeistä on käytössä oma huollonseuranta, josta voit kätevästi seurata huoltoa työnumerolla jonka olet saanut huoltokirjauksen jälkeen.
Tarvittaessa voit kysyä lisää suoraan huoltoliikkeestä.
Mcaren huollon seurantaElcare Nordic huollon seurantaMissä voin huollattaa laitteeni? Tutustu huolto ohjeisiin >