Puhelin kysyy PUK-koodia - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Puhelin kysyy PUK-koodia

Jos PIN-koodi syötetään kolme kertaa väärin, puhelin kysyy PUK-koodia. Löydät PUK-koodisi kätevästi OmaElisasta.

Valitse oletko kuluttaja-, yritys- vai prepaid-asiakas

Olen kuluttaja- eli yksityisasiakas

Elisan Saunalahti -liittymän omistajana saat PUK-koodisi maksutta OmaElisasta. Jos olet liittymän käyttäjä, pyydä liittymän omistajaa tarkastamaan PUK-koodisi.

0€

12€*

* Hinta asiakaspalvelussa

PUK-koodi maksutta OmaElisasta

Siirry


Saat PUK-koodin myös asiakaspalvelustamme ja myymälöistämme, joissa veloitamme PUK-koodikyselyistä hinnaston mukaisen palvelumaksun 12 €.

Vinkki: Löydät PUK-koodit OmaElisan lisäksi OmaElisa-sovelluksesta!

Olen Elisan yritys- tai yrittäjäasiakas

Olen Elisan yritysliittymän käyttäjä 
Jos sinulla on työsuhdeliittymä, löydät PUK-koodisi Työntekijän OmaElisasta.

Jos liittymäsi on lukkiutunut, etkä ole rekisteröitynyt Työntekijän OmaElisaan, ole yhteydessä oman organisaatiosi puhelinyhteyshenkilöön tai asiakaspalveluumme.

Näin otat käyttöön Työntekijän OmaElisan ›

Olen yrittäjä tai yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö
Voit hakea PUK-koodin Yritysten OmaElisasta.

Olen Saunalahden yritys- tai yrittäjäasiakas

Saunalahden yritys- ja yrittäjäasiakkaana tai nimenkirjoitusoikeudellisena henkilönä saat liittymäsi PUK-koodin maksutta kuluttaja-asiakkaiden OmaElisasta. Jos olet liittymän käyttäjä, pyydä nimenkirjoitusoikeudellista henkilöä tarkastamaan PUK-koodisi.

OmaElisan salasana tai tunnus unohtunut? Katso ohjeemme ›

Olen Prepaid-asiakas

Saunalahti Prepaid -liittymän PUK-koodi löytyy vain Prepaid-aloituspaketin SIM-kortin kehyksestä.

Prepaid-liittymän PUK-koodia ei ole mahdollista saada OmaElisasta eikä Elisan asiakaspalvelusta. Jos puhelimesi kysyy PUK-koodia ja sinulla ei ole sitä tallessa, käytössäsi olevaa Prepaid-liittymää ei voi enää käyttää.

Muista säilyttää Prepaid-paketissa oleva korttikehys! 

Poikkeustilanteet

Liittymää tai PUK-koodia ei löydy OmaElisasta

Jos liittymää ja sen PUK-koodia ei löydy OmaElisasta, on syy on todennäköisesti joku näistä:

  • Liittymä on toisen henkilön omistuksessa. PUK-koodi voidaan luovuttaa ainoastaan liittymän omistajalle ja tällöin liittymän omistajan tulee kirjautua OmaElisaan ja tarkistaa PUK-koodi sinun puolestasi. Jos kyse ei ole tästä, ota yhteys asiakaspalveluumme.
  • Liittymä on Elisan yritysliittymä. Elisan yritysliittymien PUK-koodit löydät Työntekijän OmaElisasta.
  • Liittymä on Prepaid-liittymä, jolloin PUK-koodia ei ole mahdollista saada OmaElisasta eikä Elisan asiakaspalvelusta.
  • Liittymässä on vanha MultiSIM-palvelu (ei enää myynnissä) ja haluat rinnakkaiskortin PUK-koodin, ota yhteys asiakaspalveluumme.

PUK-koodi on syötetty liian monta kertaa väärin ja puhelin ilmoittaa "SIM-kortti hylätty"

SIM-kortti lukkiutuu kokonaan, mikäli PUK-koodi syötetään väärin 10 kertaa. Puhelin ilmoittaa tällöin SIM-kortti hylätty. Tämän jälkeen liittymän saa käyttöön vain uudella SIM-kortilla.

Uuden SIM-kortin voit tilata OmaElisasta tai hakea lähimmästä Elisan myymälästä. Katso ohjeet ›

 

Etsitkö ohjetta PIN-koodista? Kurkkaa tänne ›

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!