Puhelin kysyy PUK-koodia - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Puhelin kysyy PUK-koodia

Jos PIN-koodi syötetään kolme kertaa väärin, puhelin kysyy PUK-koodia. Liittymän omistajana löydät PUK-koodisi kätevästi OmaElisasta.
 

0€

12€*

* Hinta asiakaspalvelussa

PUK-koodi maksutta OmaElisasta

Siirry

 

Katso videolta mistä löydät PUK-koodin OmaElisasta!

Katso tarkemmat ohjeet oikean liittymävaihtoehdon alta:

Elisan Saunalahti-liittymät >
Prepaid-liittymät > 
Elisan yritysliittymät >
Poikkeustilanteet > 

Saat PUK-koodin myös asiakaspalvelustamme ja myymälöistämme, joissa veloitamme PUK-koodikyselyistä hinnaston mukaisen palvelumaksun.

 

Elisan ja Elisan Saunalahti-liittymän PUK-koodi

  1. Kirjaudu OmaElisaan. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta OmaElisaan, voit ottaa sen käyttöön osoitteessa elisa.fi/luo-tunnus.
  2. Kirjautumisen jälkeen valitse etusivulta PUK-koodit. Huomioithan, että PUK-koodi näkyy vain liittymän omistajalle. Jos olet liittymän käyttäjä, pyydä liittymän omistajaa tarkastamaan PUK-koodisi.

Vinkki: Löydät PUK-koodit myös OmaElisa-sovelluksesta!

Elisan yritysliittymien PUK-koodit löydät Työntekijän OmaElisasta.

Prepaid -liittymän PUK-koodi

Prepaid-liittymän PUK-koodi löytyy vain Prepaid-aloituspaketin SIM-kortin kehyksestä.

Prepaid-liittymän PUK-koodia ei ole mahdollista saada OmaElisasta eikä Elisan asiakaspalvelusta. Jos puhelimesi kysyy PUK-koodia ja sinulla ei ole sitä tallessa, käytössäsi olevaa Prepaid-liittymää ei voi enää käyttää.

Muista säilyttää paketissa oleva korttikehys! Lisää tietoa Prepaid-liittymistä löydät täältä.

Poikkeustilanteet

Liittymää tai PUK-koodia ei löydy OmaElisasta

Jos liittymää ja sen PUK-koodia ei löydy OmaElisasta, on syy on todennäköisesti joku näistä:

  • Liittymä on toisen henkilön omistuksessa. PUK-koodi voidaan luovuttaa ainoastaan liittymän omistajalle ja tällöin liittymän omistajan tulee kirjautua OmaElisaan ja tarkistaa PUK-koodi sinun puolestasi. Jos kyse ei ole tästä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • Liittymä on Elisan yritysliittymä. Elisan yritysliittymien PUK-koodit löydät Työntekijän OmaElisasta.
  • Liittymä on Prepaid-liittymä, jolloin PUK-koodia ei ole mahdollista saada OmaElisasta eikä Elisan asiakaspalvelusta.
  • Liittymässä on MultiSIM-palvelu ja haluat rinnakkaiskortin PUK-koodin. Ota tässä tapauksessa yhteys asiakaspalveluumme.

PUK-koodi on syötetty liian monta kertaa väärin ja puhelin ilmoittaa "SIM-kortti hylätty"

SIM-kortti lukkiutuu kokonaan, mikäli PUK-koodi syötetään väärin 10 kertaa. Puhelin ilmoittaa tällöin "SIM-kortti hylätty". Tämän jälkeen liittymän saa käyttöön vain uudella SIM-kortilla.

Uuden SIM-kortin voit tilata OmaElisasta tai hakea lähimmästä Elisan myymälästä. Katso ohjeet >

 

Etsitkö ohjetta PIN-koodista? Kurkkaa tänne!

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
PUK-koodin saat veloituksetta OmaElisasta!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!