Tarve uudelle SIM-kortille voi tulla esimerkiksi vanhan kortin rikkoutuessa tai hankittuasi uuden puhelimen.
Tarve uudelle SIM-kortille voi tulla esimerkiksi vanhan kortin rikkoutuessa tai hankittuasi uuden puhelimen.
Liittymän omistajana tilaat uuden kortin helpoiten OmaElisasta ja saat sen suoraan postitse kotiisi pääsääntöisesti 3-4 arkipäivän kuluessa tilauksesta.
Voit halutessasi noutaa SIM-kortin Elisan myymälästä tai myyntipisteestä tai tilata kortin puhelimitse asiakaspalvelustamme.
SIM-kortissa on samaan korttipohjaan yhdistetty kolme SIM-korttikokoa: Mini, Micro ja Nano.
Tarkista oikea korttikoko laitteen mukana tulleesta käyttöoppaasta. Oppaasta näet myös, miten SIM-kortti laitetaan laitteeseen.
Katso SIM-kortin laittamisesta lyhyt video
Useissa älypuhelimissa ja tableteissa on irrotettava alusta SIM-kortille, jonka saat irrotettua paperiliittimen tai laitteen mukana tulleen työkalun avulla.
PIN-koodi uudelle Elisan henkilöasiakkaiden liittymän SIM-kortille on 0000. Lue lisää Elisan PIN-koodista.
SIM-kortista löytyy myös Mobiilivarmenne. Lue lisää Elisa Mobiilivarmenteesta |
Katso lyhyeltä videolta miten SIM-kortti laitetaan puhelimeen. Muistathan käynnistää puhelimesi uudelleen SIM-kortin asettamisen jälkeen!
Saatuasi uuden SIM-kortin se tulee aina aktivoida käyttöön. Nopein ja helpoin tapa SIM-kortin aktivointiin on tehdä se itse OmaElisassa. Aktivointi onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta. Jos haet SIM-kortin myymälästämme, voidaan se aktivoida siellä heti tai voit tehdä aktivoinnin itse myöhemmin OmaElisassa.
Uuden SIM-kortin aktivoinnista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun 8,99 €. Latausliittymän SIM-kortin aktivointi on maksuton. Siirry Latausliittymän ohjeeseen.
OmaElisan kautta voit tilata uuden SIM-kortin kaikille niille liittymille, joiden omistaja olet. SIM-kortin voi tarvittaessa tilata jo etukäteen, jos olet esimerkiksi antamassa uutta puhelinta lahjaksi. Jos lahjan saajalla on Elisan liittymä, jota et kuitenkaan itse omista, voit silti hakea aktivoimattoman SIM-kortin valmiiksi Elisan myymälästä. Lahjan saaja voi myöhemmin aktivoida kortin omassa OmaElisassa. |
Uusi SIM-kortti aktivoituu käyttöön noin 10 minuutissa.
PIN-koodi uudelle Elisan SIM-kortille on 0000.
Lue lisää Elisan PIN-koodista
Jos liittymälläsi on aiemmin ollut Elisa Mobiilivarmenne, tulee se rekisteröidä SIM-kortin vaihdon jälkeen uudelleen käyttöön.
*) Jos numerosarja on pidempi (14-numeroinen), on SIM-kortti todennäköisesti Elisan yritysliittymän SIM-kortti. Toimi silloin tämän ohjeen mukaisesti. Jos SIM-kortissa on kirjain J, on se vanhan Elisan kuluttaja-liittymän SIM-kortti. Tässä tapauksessa poista kortin numerosarjasta ensimmäinen ja viimeinen numero, jolloin jäljelle jää 12 numeroa.
**) Latausliittymän SIM-kortin aktivointi on maksuton.
Mikäli SIM-kortin aktivointilinkkiä ei näy OmaElisassa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. |
Elisan yritysliittymän käyttäjänä voit tilata ja aktivoida uuden SIM-kortin itse.
Siirry yritysliittymän SIM-kortin tilaukseen ja aktivointiin
Jos sinulla on yrityksesi nimenkirjoitusoikeus, tilaa ja aktivoi uusi SIM-kortti Yritysten OmaElisassa.
Aikaisempi MultiSIM on palvelu, jossa samalla liittymänumerolla on aktiivisena pääliittymän SIM-kortti sekä 1-5 alaliittymän SIM-korttia. MultiSIM-ominaisuutta hyödynnettiin myös MobiililaajakaistaPlus-lisäpalvelussa. Tämä vanha MultiSIM-palvelu ei ole enää uusmyynnissä.
Jos käytössäsi on vanha MultiSIM-palvelu ja tarvitset uuden SIM-kortin alaliittymälle, saat sen Elisan myymälästä.
Onko käytössäsi uusi Elisa Rinnakkaisliittymä (multiSIM)? Katso ohjeet palvelun rinnakkaisliittymän aktivointiin |
Elisa eSIM on puhelimeen tai muuhun älylaitteeseen sisäänrakennettu sähköinen SIM-kortti. Voit tilata uuden eSIM-kortin OmaElisasta.
Elisa Laitenetin SIM-kortti eroaa tavallisesta SIM-kortista. Laitenetin SIM-kortin tunnistaa siitä, että se on musta. Uuden SIM-kortin tilaus ja aktivointi onnistuu
Elisa Laitenetin SIM-korttia ei voi tilata tai aktivoida OmaElisassa. |
Onko sinulla jo laitteesi mukana tullut Laitenetti SIM-kortti? Aktivoi SIM-kortti osoitteessa elisa.fi/laitenetti.
Oletko saanut Burrel by Elisa SIM-kortin laitteesi mukana? Aktivoi SIM-kortti osoitteessa elisa.fi/burrel.
Prepaid -liittymän SIM-kortin (tavallinen SIM) voit vaihtaa uuteen Elisan myymälässä. SIM-kortin vaihto Prepaid eSIMille ei ole mahdollinen.
Tarvitset vaihtoa varten:
Uuden SIM-kortin aktivoinnista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun 8,99 €, joka maksetaan myymälässä.
Olemme ilmoittaneet sinulle tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeitse, mikäli liittymäsi SIM-kortti on vanhentunut. Suosittelemme kortin vaihtamista mahdollisimman pian. Vanha SIM-kortti lakkaa toimimasta sinulle ilmoitettuna ajankohtana. Tämän jälkeen puhelut, tekstiviestit ja nettiyhteys eivät toimi liittymälläsi.
Näin vaihdat uuden SIM-kortin
Muistathan varmistaa ennen SIM-kortin vaihtoa, että yhteystietosi on siirretty pois vanhalta SIM-kortilta.
Mikäli sinulla on vanha SIM-kortti ja et ole saanut uutta SIM-korttia postitse, tilaa uusi kortti joko OmaElisasta, myymälästämme tai esimerkiksi hyödyntämällä chatbotiamme osoitteessa elisa.fi/3g. Tässä tilanteessa uusi SIM-kortti on sinulle maksuton.
Vain liittymän omistaja tai henkilö, jolla on yksilöity valtakirja SIM-kortin vaihtoa varten, voi aktivoida uuden SIM-kortin.
Voit myös itse tarkistaa, onko nykyinen SIM-korttisi vanhentunut – toimi näin