Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto

Tarve uudelle SIM-kortille voi tulla esimerkiksi vanhan kortin rikkoutuessa tai hankittuasi uuden puhelimen.

 

Tilaa ja aktivoi SIM-kortti OmaElisassa

Siirry

 

​Tarkempi ohje SIM-kortin vaihdon tilaamiseen ja kortin aktivointiin >
Elisan yritysliittymän SIM-kortin tilaus- ja aktivointi >

​SIM-kortin asettaminen laitteeseen

SIM-kortissa on samaan korttipohjaan yhdistetty kolme SIM-korttikokoa: Mini, Micro ja Nano. Tarkista oikea korttikoko laitteen mukana tulleesta käyttöoppaasta. Oppaasta näet myös, miten SIM-kortti laitetaan laitteeseen. Useissa älypuhelimissa ja tableteissa on irrotettava alusta SIM-kortille, jonka saat irrotettua paperiliittimen tai laitteen mukana tulleen työkalun avulla.

SIM-kortista löytyy myös Mobiilivarmenne. Lue lisää: elisa.fi/varmenne.

SIM-kortin tilaus OmaElisassa

  1. Kirjaudu sisään OmaElisaan.
  2. Valitse vasemmalta liittymä, jolle uusi SIM-kortti tarvitaan.
  3. Valitse ylävalikosta Liittymän käyttö > Uusi SIM-kortti.
  4. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti.
  5. Valitse kortin toimitusosoite ja klikkaa Tilaa kortti.
  6. Saat uuden SIM-kortin postitse parin arkipäivän kuluttua.

Saatuasi uuden SIM-kortin se tulee aina aktivoida käyttöön. Nopein ja helpoin tapa SIM-kortin aktivointiin on tehdä se itse OmaElisassa. Aktivointi onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta. Jos hait SIM-kortin myymälästämme, on se aktivoitu valmiiksi käyttöön.

Uudesta SIM-kortista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun.

OmaElisan kautta voit tilata uuden SIM-kortin kaikille niille liittymille, joiden omistaja olet. Kortin vaihdon voi tarvittaessa tilata jo etukäteen, jos olet esimerkiksi antamassa uutta puhelinta lahjaksi. Jos lahjan saajalla on Elisa- tai Elisa Saunalahti -liittymä, jota et kuitenkaan itse omista, voit silti hakea aktivoimattoman SIM-kortin valmiiksi saataville Elisan myymälästä. Lahjan saaja voi myöhemmin aktivoida kortin omassa OmaElisassaan.

SIM-kortin aktivointi OmaElisassa

  1. Kirjaudu sisään OmaElisaan.
  2. Valitse vasemmalta liittymä, jolle uusi SIM-kortti aktivoidaan. Aktivoimaton kortti on käytettävissä mihin tahansa liittymään.
  3. Valitse ylävalikosta Liittymän käyttö > Uusi SIM-kortti.
  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti.
  5. Kirjoita SIM-kortin numero -kenttiin SIM-kortista löytyvä 12-numeroinen* numerosarja.
  6. Klikkaa Aktivoi ja vahvista maksu 5 €.
  7. Uusi SIM-kortti aktivoituu käyttöön noin 10 minuutissa. PIN-koodi uudelle Elisan Saunalahti SIM-kortille on 0000.

*) Jos numerosarja on pidempi (14-numeroinen), on SIM-kortti todennäköisesti Elisan yritysliittymän SIM-kortti. Toimi silloin tämän ohjeen mukaisesti. Jos SIM-kortissa on kirjain J, on se vanhan Elisan kuluttaja-liittymän SIM-kortti. Tässä tapauksessa poista kortin numerosarjasta ensimmäinen ja viimeinen numero, jolloin jäljelle jää 12 numeroa.

Jos liittymälläsi on aiemmin ollut Mobiilivarmenne, tulee se rekisteröidä SIM-kortin vaihdon jälkeen uudelleen käyttöön.

Mikäli SIM-kortin aktivointilinkkiä ei näy OmaElisassa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Elisan yritysliittymän SIM-kortin tilaus ja aktivointi

Elisan yritysliittymän käyttäjänä voit tilata ja aktivoida uuden SIM-kortin osoitteessa oma.elisa.fi/yrityksille/simkortinvaihto. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

Jos sinulla on yrityksesi nimenkirjoitusoikeus, tilaa ja aktivoi uusi SIM-kortti Yritysten OmaElisassa. Katso ohjeet täältä.

MultiSIM-kortin aktivointi

MultiSIM on palvelu, jossa samalla liittymänumerolla on aktiivisena pääkortti sekä 1-5 alaliittymän korttia. MultiSIM-ominaisuutta on hyödynnetty myös MobiililaajakaistaPlus-lisäpalvelussa.

MultiSIM-palvelu ei ole enää uusmyynnissä.

Mikäli käytössäsi on MultiSIM ja tarvitset uuden kortin, ota yhteys asiakaspalveluumme.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
OmaElisassa voit tilata ja aktivoida uuden SIM-kortin!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!