Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Uuden SIM-kortin tilaus ja käyttöönotto

Tarve uudelle SIM-kortille voi tulla esimerkiksi vanhan kortin rikkoutuessa tai hankittuasi uuden puhelimen.

 

SIM-kortin tilaus ja aktivointi OmaElisasta

Siirry

 

​Katso tarkempi ohje kortin vaihdon tilaamiseen ja kortin aktivointiin täältä.

​SIM-kortin laittaminen laitteeseen

SIM-kortissa on samaan korttipohjaan yhdistetty kolme SIM-korttikokoa: Mini, Micro ja Nano. Tarkista oikea korttikoko laitteen mukana tulleesta käyttöoppaasta. Oppaasta näet myös, miten SIM-kortti laitetaan laitteeseen. Useissa älypuhelimissa ja tableteissa on irrotettava alusta SIM-kortille, jonka saat irrotettua paperiliittimen tai laitteen mukana tulleen työkalun avulla.

SIM-kortista löytyy myös Mobiilivarmenne. Lue lisää: elisa.fi/varmenne.

SIM-kortin tilaus OmaElisassa

  1. Kirjaudu sisään OmaElisaan.
  2. Valitse vasemmalta liittymä, johon uusi SIM-kortti tarvitaan.
  3. Valitse ylävalikosta Asetukset > Uusi SIM-kortti.
  4. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti.
  5. Klikkaa Tilaa kortti.
  6. Saat uuden SIM-kortin postitse parin arkipäivän kuluttua.

HUOM: Jos tilaat uuden SIM-kortin latausliittymälle, sinun tulee tietää oikea kortin koko jo tilausvaiheessa. Tarkista oikea korttikoko ennen tilauksen tekoa käyttämällä apuna mm. yllä olevaa kuvaa sekä oman puhelimesi käyttöopasta.

Saatuasi uuden SIM-kortin se tulee aina aktivoida käyttöön. Nopein ja helpoin tapa SIM-kortin aktivointiin on tehdä se itse OmaElisassa. Aktivointi onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta. Jos hait SIM-kortin myymälästämme, on se aktivoitu valmiiksi käyttöön.

Uudesta SIM-kortista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun.

OmaElisan kautta voit tilata uuden SIM-kortin kaikille niille liittymille, joiden omistaja olet. Kortin vaihdon voi tarvittaessa tilata jo etukäteen, jos olet esimerkiksi antamassa uutta puhelinta lahjaksi. Jos lahjan saajalla on Elisa- tai Elisa Saunalahti -liittymä, jota et kuitenkaan itse omista, voit silti hakea aktivoimattoman SIM-kortin valmiiksi saataville Elisan myymälästä. Lahjan saaja voi myöhemmin aktivoida kortin omassa OmaElisassaan.

SIM-kortin aktivointi OmaElisassa

  1. Kirjaudu sisään OmaElisaan.
  2. Valitse vasemmalta liittymä, johon uusi SIM-kortti aktivoidaan.
  3. Valitse ylävalikosta Asetukset > Uusi SIM-kortti.
  4. Klikkaa Aktivoi SIM-kortti.
  5. Kirjoita SIM-kortin numero -kenttään SIM-kortista löytyvä 12-numeroinen numerosarja ja klikkaa Aktivoi ja vahvista maksu 5 €.
  6. Uusi SIM-kortti aktivoituu käyttöön noin 10 minuutissa. PIN-koodi uudelle Elisan Saunalahden SIM-kortille on 0000.

Mikäli SIM-kortin aktivointilinkkiä ei näy OmaElisassa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

 

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
OmaElisassa voit tilata ja aktivoida uuden SIM-kortin!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!