1) Starta om modemet och digiboxen
Starta om modemet och digiboxen genom att först dra ut elsladden ur apparaten i ca 10 sekunder. Sätt i elsladden igen och slå på apparaterna.
2) Vänta i några minuter
3) Fungerar apparaterna?
Om de gör det, bra – problemet löst! Om de fortfarande inte fungerar, fortsätt med att avgränsa problemet.
4) Kontrollera sladdarna och det trådlösa nätets (WLAN/WiFi) funktion
Ofta upptäcker man att sladden har lossnat av misstag när man dammsugit och att man glömt att sätta fast den igen. Om du har problem med ditt abonnemang, se till alla sladdar sitter fast som de ska. Om du använder nätet genom ett trådlöst nät (WLAN/WiFi), kontrollera även att det trådlösa nätet fungerar.
Om du vill ha personlig hjälp, ring till OmaGuru (vard. kl 8-21, lör 9-17).
5) Återställ digiboxens fabriksinställningar
Om nätet fungerar, men Elisa Viihde inte gör det, kan det vara bra att återställa digiboxens fabriksinställningar. Återställningen av fabriksinställningarna raderar inte dina sparade inspelningar från din Elisa Viihde. Instruktioner till hur du återställer fabriksinställningarna finns här (på finska).
6) Om problemet inte blev löst med hjälp av instruktionerna för avgränsning av problem ovan, kontakta vår kundtjänst
Om problemet inte blev löst med hjälp av dessa instruktioner, och det i ditt område inte informerats om mer omfattande störningar, var god och kontakta vår kundtjänst för att göra en felanmälan.