Telefonen begär PUK-kod - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Telefonen begär PUK-kod

Om PIN-koden slagits fel tre gånger, begär telefonen en PUK-kod. Som abonnemangets innehavare hittar du PUK-koden behändigt i OmaElisa.

 

0€

12€*

* Pris via kundservicen

PUK-koden fås avgiftsfritt från OmaElisa

Klicka här

Elisa och Elisa Saunalahti -abonnemangets PUK-kod

  1. Logga in på OmaElisa. Ifall du inte har användarnamn och lösenord, eller du har glömt dem, får du dem från OmaElisa- inloggningssidan.
  2. Välj abonnemanget till vänster, vars PUK-kod saknas. Observera att PUK-koden syns endast för innehavaren av abonnemanget. Om du är abonnemangets användare, be abonnemangets innehavare kontrollera PUK-koden.

PUK-koderna till Elisa företagsabonnemang finns på Företagens OmaElisa (FI). Om du har ett tjänsteabonnemang, kontakta kontaktpersonen för ditt företag.

Du kan även få PUK-koden från vår kundtjänst och våra butiker. Vi debiterar en avgift för PUK-kodsförfrågan enligt prislistan.

Prepaid-abonnemangets PUK-kod

Prepaid-abonnemangets PUK-kod finns endast på SIM-kortshållaren i Prepaid-startpaketet.

Prepaid-abonnemangets PUK-kod kan inte fås från OmaElisa eller Elisas kundtjänst. Om telefonen begär PUK-kod och du inte har kvar det, kan Prepaid-abonnemanget inte användas.

Kom ihåg att spara SIM-kortshållaren i startpaketet!

Undantag gällande PUK-koder

Abonnemanget eller PUK-koden finns inte i OmaElisa

Om ditt abonnemang eller PUK-kod inte finns i OmaElisa, beror det troligen på att du inte är abonnemangets innehavare. PUK-koden kan endast lämnas ut till abonnemangets ägare. Abonnemangets innehavare bör därför logga in på OmaElisa och kontrollera PUK-koden själv.

Om du inte hittade den information du sökte, var god kontakta vår kundtjänst.

Prepaid-abonnemangets PUK-kod kan inte fås från OmaElisa eller Elisas kundtjänst.

Telefonen meddelar: "Blockerat SIM-kort"

SIM-kortet blir låst, om PUK-koden slagits fel 10 gånger. Telefonen meddelar då "Blockerat SIM-kort". Om SIM-kortet blir låst, kan abonnemanget endast användas med ett nytt SIM-kort. Du kan beställa ett nytt kort från OmaElisa eller hämta en från närmaste Elisa-butik. För byte av SIM-kort debiteras en avgift enligt prislista.

Elisa Saunalahti -abonnemanget har Multisim-tjänst

PUK-koden för Multisim-kortet får du via OmaElisas OmaSaunalahti, vid fliken GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista > Numero > Ilmaiset Palvelut > Liittymän PUK-koodi (FI). Vid fliken PUK-koodi finns PUK-koden för abonnemangets huvudkort. Vid fliken Multisim 1 – PUK syns parallelkortets PUK-kod. Om du har flera parallelkort, syns PUK-koderna för alla kort på respektive rader.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Fakturering – Ändring i abonnemang – Felanmälan

Behöver du hjälp? Elisas kundtjänst hjälper dig.
I OmaElisa sköter du dina tjänster behändigt på ett ställe.
LOGGA IN
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!