S-gruppens Bonus - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

S-gruppens Bonus

Flera Elisa Saunalahti -abonnemang för samtal och mobilt bredband samt bredband ger S-gruppens Bonus.

 

Aktivera S-gruppens Bonus i OmaElisa

Klicka här

Att lägga till S-Förmånskortsnumret och aktivering av Bonus i OmaElisa


Aktivera bonus för dina abonnemang i OmaElisa

För att samla bonus för abonnemang måste du först aktivera bonuset i OmaElisa. Om du ännu inte har S-Förmånskortets medlemsnummer i dina personuppgifter måste du logga in på S-gruppens tjänst med ditt mobilcertifikat eller dina nätbankskoder för att aktivera bonusen. Lägg till bonus för dina abonnemang så fort de öppnas så att bonus börjar löpa.

Du kan enkelt logga in på OmaElisa med ditt Elisa-anändarnamn (din e-postadress), nätbankskoder eller mobilcertifikat. Hur får jag ett Elisa-användarnamn?

  1. Aktivera bonuset i OmaElisa genom att välja Egna uppgifter och under ditt namn S-gruppens Bonus. Du behöver inte S-Förmånskortets medlemsnummer för att aktivera bonusen. 
  2. Klicka på Aktivera bonus och logga in på S-gruppens tjänst med ditt mobilcertifikat eller dina nätbankskoder. Om ditt medlemsnummer för S-Förmånskortet redan finns i dina personuppgifter behöver du inte längre logga in.
  3. När du har loggat in aktiveras bonusen för alla dina abonnemang som ger bonus.
  4. När du beställer nya abonnemang som berättigar till bonus måste bonusen också aktiveras för de nya abonnemangen när avtalen öppnas. 

Ta en titt på de ofta ställda frågorna om S-Gruppens Bonus

Abonnemang som ger Bonus

Elisa Saunalahti abonnemang som ger S-gruppens Bonus

Bonus kan samlas med Elisas 5G abonnemang och med bredbandsabonnemang Elisa Netti kotiin L, XL and XXL.

I OmaElisa kan du alltid kontrollera om det går att aktivera Bonus för ditt abonnemang.

Bonus samlas då fakturan är betald till fullo senast på fakturans förfallodag.

Du får Bonus bland annat för abonnemangens månadsavgifter, normalprisamtal du ringer i Finland till mobila och fasta telefonabonnemang, och för textmeddelanden och multimediemeddelanden och normalprissatt dataöverföring (ej datapaket) i Finland.

Om det ges annan rabatt på fakturan utöver Bonus, ges Bonus på det rabatterade priset.

Särskilda villkor för abonnemang som samlar Bonus med S-förmånskortet

Kunduppgifter och dataskydd

Som en del av Elisas avtalsvillor godkänner du som kund hos Elisa behandlingen av dina personuppgifter i den omfattning som förutsätts av samarbetet och ger ditt samtycke till att Elisa lämnar ut dina personuppgifter till SOK för kontroll av medlems-/ärendenummer samt för bokföring av eurobeloppet på dina abonnemangsavgifter för införing som bonusinköp i S-gruppens kundägar- och kundregister hos SOK-koncernen. På motsvarande sätt befullmäktigar du SOK att överlåta information till Elisa om ändringar i medlems-/ärendenummer samt att meddela om du inte längre tillhör ett kundägarhushåll och därmed inte längre är berättigad till Bonus för abonnemang som ger rätt till Bonus.

Du ansvarar för att uppgifterna som du lämnar är riktiga. Elisa är inte skyldig att i efterskott kompensera utebliven Bonus på grund av felaktiga eller bristfälliga uppgifter.

Ofta ställda frågor om S-gruppens Bonus

För vad får man inte S-gruppens Bonus?

När det gäller telefonabonnemang får du inte Bonus för:

  • samtal till servicenummer (t.ex. servicenummer som börjar med 0700 och 0600, företagsservicenummer som börjar med 020 och nummertjänsten 118)
  • servicetextmeddelanden (mer information finns på finska här)
  • samtal och videosamtal uppringda utomlands
  • textmeddelanden och multimediemeddelanden som skickas utomlands  
  • användning av mobildata utomlands

Man får heller inte Bonus till exempel för månadsavgifter som rör apparater, vissa bredbandshastigheter, Elisa Viihde -tjänsten eller mobilabonnemang som ingår i vissa kampanjer.

Var kan jag se hur mycket Bonus jag har samlat och när syns den i S-gruppens Bonusregister?

Insamlad Bonus inom S-gruppen syns i Bonusregistret efter 1−2 månader.

Du kan dagligen följa bonusprocentens utveckling och insamlad Bonus.
Kontrollera din bonussituation på S-gruppens elektroniska kanaler >

Om du har betalat abonnemangsfakturan i slutet av månaden, men senast på förfallodagen, hinner Bonus inte registreras i månadssaldot för den månaden, utan registreras i Bonusregistret först månaden efter.

Varför har jag inte fått Bonus?

Förutsättningar för att få Bonus:

  • Fakturan ska vara betald till fullo senast på fakturans förfallodag. Om fakturan betalas bara en dag för sent, får man inte Bonus.
  • Kontrollera att du har aktiverat Bonus för varje avtal som ger Bonus.
  • Efter en lyckad registrering börjar Bonus löpa vid början av en ny faktureringsperiod.
  • Bonus kan inte fås i efterskott.
  • För att få Bonus ska abonnemangsinnehavaren antingen ha ett huvudkort eller ett parallelkort i sitt eget namn. 

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Fakturering – Ändring i abonnemang – Felanmälan

Behöver du hjälp? Elisas kundtjänst hjälper dig.
I OmaElisa sköter du dina tjänster behändigt på ett ställe.
LOGGA IN
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!