S-gruppens Bonus - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

S-gruppens Bonus

Du får S-gruppens Bonus för Elisa Saunalahti 4G telefon- och mobilbredbandsabonnemang och Elisa Saunalahti bredbandsabonnemang.

Att lägga till S-Förmånskortsnumret och aktivering av Bonus i OmaElisa

1. Skriv först in ditt medlemsnummer i dina egna uppgifter

  • Gå till OmaElisa och lägg till kortets nummer (Egna Uppgifter > S-Förmånskortet). Om du glömt ditt Elisa-användarnamn för inloggning i OmaElisa eller om du ännu inte har ett användarnamn, kan du börja med att identifiera dig först här.
  • Du kan också ange ditt medlemsnummer i samband med beställningen av abonnemang, om det är möjligt att samla Bonus i tjänsten eller abonnemanget som du har valt.
  • Om du byter abonnemang till ett abonnemang där man kan samla Bonus, kan du ange ditt medlemsnummer i samband med att du byter abonnemanget.

2. När du har skrivit in ditt medlemsnummer ska Bonuset aktiveras separat för varje avtal där man kan samla Bonus

  • Aktiveringen görs i OmaElisa efter att medlemsnumret är inskrivet under punkten Aktivera Bonus för ditt abonnemang. Alternativt kan aktiveringen göras genom att välja abonnemanget eller tjänsten i menyn i det vänstra hörnet, och gå över till fliken Avtal och sedan klicka på länken Aktivera Bonus.
  • Länken Aktivera Bonus visas bara om man kan samla Bonus i det abonnemang som man har valt och först efter att kortnumret skrivits in i de egna uppgifterna.
  • Bonus börjar löpa först efter att aktiveringen är klar.

Ta slutligen även en titt på ofta ställda frågor om hur man samlar Bonus.

 

Att kontrollera kortets medlemsnummer och abonnemang som ger Bonus

Att kontrollera kortets medlemsnummer

Skriv in nummerserien som är omringad i rött utan mellanslag i OmaElisa.

Elisa Saunalahti abonnemang som ger S-gruppens Bonus

Bonus kan samlas med Elisas 4G abonnemang som har en nominell hastighet på 50 Mbit/s eller högre och med bredbandsabonnemang, vars nominella hastighet är 30 Mbit/s eller högre. Här kan du se vilka Elisa Saunalahti abonnemang och tjänster som ger Bonus:

  • Saunalahti Tarkka 4G och 4G Premium
  • Saunalahti Huoleton 4G, 4G Premium och Ultra
  • Saunalahti Mobiililaajakaista 4G, Premium och Ultra
  • Saunalahti Sisäverkko
  • Saunalahti Korttelikuitu (30M-1000M)
  • Saunalahti Kotikuitu (30M-1000M), i objekt med bolagsvederlag (100M-1000M)

Bonus samlas då fakturan är betald till fullo senast på fakturans förfallodag.

Du får Bonus bland annat för abonnemangens månadsavgifter, på samtal och videosamtal som du ringer med Elisa Saunalahti Tarkka 4G, Huoleton 4G, och Sisäverkko i Finland till mobila och fasta telefonabonnemang, och för textmeddelanden och multimediemeddelanden och normalprissatt dataöverföring (ej datapaket) i Finland.

Om det ges annan rabatt på fakturan utöver Bonus, ges Bonus på det rabatterade priset.

Kunduppgifter och dataskydd

Som en del av Elisas avtalsvillor godkänner du som kund hos Elisa behandlingen av dina personuppgifter i den omfattning som förutsätts av samarbetet och ger ditt samtycke till att Elisa lämnar ut dina personuppgifter till SOK för kontroll av medlems-/ärendenummer samt för bokföring av eurobeloppet på dina abonnemangsavgifter för införing som bonusinköp i S-gruppens kundägar- och kundregister hos SOK-koncernen. På motsvarande sätt befullmäktigar du SOK att överlåta information till Elisa om ändringar i medlems-/ärendenummer samt att meddela om du inte längre tillhör ett kundägarhushåll och därmed inte längre är berättigad till Bonus för abonnemang som ger rätt till Bonus.

Du ansvarar för att uppgifterna som du lämnar är riktiga. Elisa är inte skyldig att i efterskott kompensera utebliven Bonus på grund av felaktiga eller bristfälliga uppgifter.

Ofta ställda frågor om S-gruppens Bonus

För vad får man inte S-gruppens Bonus?

När det gäller telefonabonnemang får du inte Bonus för:

  • samtal till servicenummer (t.ex. servicenummer som börjar med 0700 och 0600, företagsservicenummer som börjar med 020 och nummertjänsten 118)
  • servicetextmeddelanden (mer information finns på finska här)
  • samtal och videosamtal uppringda utomlands
  • textmeddelanden och multimediemeddelanden som skickas utomlands  
  • användning av mobildata utomlands

Man får heller inte Bonus till exempel för månadsavgifter som rör apparater, vissa bredbandshastigheter, Elisa Viihde -tjänsten eller mobilabonnemang som ingår i vissa kampanjer.

Var kan jag se hur mycket Bonus jag har samlat och när syns den i S-gruppens Bonusregister?

Insamlad Bonus inom S-gruppen syns i Bonusregistret efter 1−2 månader.

Du kan dagligen följa bonusprocentens utveckling och insamlad Bonus.
Kontrollera din bonussituation på S-gruppens elektroniska kanaler >

Om du har betalat abonnemangsfakturan i slutet av månaden, men senast på förfallodagen, hinner Bonus inte registreras i månadssaldot för den månaden, utan registreras i Bonusregistret först månaden efter.

Varför har jag inte fått Bonus?

Förutsättningar för att få Bonus:

  • Fakturan ska vara betald till fullo senast på fakturans förfallodag. Om fakturan betalas bara en dag för sent, får man inte Bonus.
  • Elisa ska ha blivit informerad om det personliga medlemsnumret på S-Förmånskortet. Du kan kontrollera medlemsnumret på kortet via OmaElisa på filken Egna Uppgifter. Efter att du skrivit in kortnumret kan du även kontrollera att du har aktiverat Bonus för varje avtal som ger Bonus.
  • Efter en lyckad registrering börjar Bonus löpa vid början av en ny faktureringsperiod.
  • Bonus kan inte fås i efterskott.
  • Vad gäller gamla Elisa-produkter (ej Saunalahti) får endast den som betalar abonnemanget Bonus för Elisa-bredbandsabonnemang och abonnemangsinnehavaren Bonus för Elisa-mobilabonnemang.
  • För att få Bonus ska abonnemangsinnehavaren antingen ha ett huvudkort eller ett parallelkort i sitt eget namn. Medlemsnumret kontrolleras i det personliga kortet.

Kom ihåg att aktivera Bonus efter du har skrivit in ditt medlemsnummer!

När du har skrivit in ditt medlemsnummer ska Bonuset aktiveras separat för varje avtal där man kan samla Bonus. Bonus börjar löpa först efter att aktiveringen är klar.

  1. Välja abonnemanget eller tjänsten i menyn i det vänstra hörnet i OmaElisa.
  2. Gå över till fliken Avtal och sedan klicka på länken Aktivera Bonus.

 

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Fakturering – Ändring i abonnemang – Felanmälan

Behöver du hjälp? Elisas kundtjänst hjälper dig.
I OmaElisa sköter du dina tjänster behändigt på ett ställe.
LOGGA IN
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!