Modeemin resetoiminen
Jos laite toimii puutteellisesti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan), laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille.
Resetointi tehdään painamalla laitteen takana olevaa reset-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten suoraksi taitetulla klemmarilla. Teräväkärkistä kynää voi myös käyttää mikäli kynänkärki ylettää painamaan painikkeen pohjaan asti.
Onko G.fast modeemiisi kytketty erillinen Wi-Fi reititin?
Jos yhteys pätkii tai ei muodostu lainkaan, tarkista aina ensin Adtran G.fast -modeemin kytkennät ja palauta tarvittaessa tehdasasetukset resetoimalla modeemi.
Tarkista seuraavaksi WiFi-reitittimesi kytkennät. WiFi-reititin on kytketty G.fast -modeemin LAN-porttiin Ethernetkaapelilla (RJ-45). Varmista, että Ethernetkaapeli on kytketty kunnolla sekä G.fast modeemiin että WiFi-reitittimeesi.
Mikäli kytkennät ovat kunnossa, palauta WiFi-reitittimesi tehdasasetukset. Useimmiten reset-painike löytyy laitteen takaa tai pohjasta. Tarkemmat ohjeet reseoitoimiseen löytyvät reitittimen mukana toimitetusta pikaoppaasta.
Muita yleisiä ongelmatilanteita
1. Power valo ei pala
Tarkista että virtakaapeli on yhdistetty ja että kaapeli ei ole vioittunut.
2. LAN -valo ei pala tai G.fast valo vilkkuu
Tarkista että Ethernet -kaapeli tai G.fast kaapeli on kytketty kunnolla.
Huolto ja takuu
Laitteella on 24 kuukauden valmistajan takuu.
Katso huolto-ohjeet >