Mobiiliverkon vikatilanteiden ratkaiseminen
Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – klikkaa tästä!
Katso vinkit mobiililaajakaistan toimivuuden parantamiseen >
Laitteen palauttaminen tehdasasetuksille (resetointi)
Jos netti toimii heikosti, yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan, laite kannattaa palauttaa tehdasasetuksille (resetoida).
Tehdasasetusten palautus on suositeltavaa tehdä myös ohjelmistopäivitysten jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Tämä siitä syystä, että päivitysten yhteydessä laitteen muistiin voi jäädä mm. asetuksia edellisestä ohjelmistoversiosta, jotka pyyhkiytyvät laitteen muistista vasta resetoinnissa.
Tehdasasetusten palautus tehdään painamalla laitteen pohjassa olevaa reset-painiketta SIM-kortti kotelon vieressä. Paina Reset-painiketta noin 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten suoraksi taitetulla klemmarilla. Teräväkärkistä kynää voi myös käyttää, mutta huomaa, että monesti kynänkärki on liian lyhyt, eikä se tällöin mahdu painamaan Reset-painiketta Reset-aukossa pohjaan asti, jolloin tehdasasetusten palautus ei onnistu.
Huolto ja takuu
Mobiilireitittimien takuuaika on 24 kuukautta. Takuutodistuksen löydät OmaElisasta.
Katso tarkemmat huolto-ohjeet mobiilireitittimille >