Osoite- ja asiakastietojen muutos - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Osoite- ja asiakastietojen muutos

Toisinaan on tarvetta muuttaa nimi- ja osoitetietoja elämäntilanteiden muuttuessa. Täältä löydät ohjeita eri tilanteisiin.

Laskut

Laskutusosoitteen muutos

Laskutusosoitteen muutoksen päivitämme laskuille automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella. 

Tarkista laskutusosoitteesi (katuosoite ja paikkakunta) OmaElisassa >

  • Jos olet kieltänyt postia luovuttamasta osoitetietoja ja haluat muuttaa niitä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
  • Mikäli olet pelkästään liittymän käyttäjä ja liittymän omistaa esim. työnantajasi, laskutusosoitteen muutoksen voi tehdä vain työnantajasi.

Laskun toimitustavan (e-lasku, sähköpostilasku, tekstiviestilasku, paperilasku) muutos

Voit muuttaa laskun toimitustavan (sähköpostilasku, tekstiviestilasku, paperilasku) OmaElisassa kohdassa Laskujen toimitustapa

Vaihda laskun toimitustapa OmaElisassa >

Laskun kielen (suomi, ruotsi, englanti) vaihtaminen

Voit vaihtaa laskun kielen OmaElisassa kohdassa Omat Tiedot: Kielen valinta

Vaihda laskujen kieli OmaElisassa > 

  • Kielivaihtoehtoja ovat suomi, ruotsi ja englanti.
  • Valinta vaikuttaa kaikkien asiakkuuksiesi laskujen kieleen ja OmaElisa näytetään jatkossa valitsemallasi kielellä.
  • Huom! Kielen vaihtamisen jälkeen saatat saada vielä yhden laskun aikaisemmin valittuna olleella kielellä.

 

Omat tiedot tai käyttäjän tiedot

Yhteystietojen muuttaminen

Voit muuttaa yhteystietonasi olevaa sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa OmaElisassa kohdassa Omat tiedot

Muokkaa yhteystietojasi OmaElisassa >

  • Osoitetietosi (katuosoite ja paikkakunta) päivitetään automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.
  • Jos olet kieltänyt Postia luovuttamasta osoitetietoja ja haluat muuttaa niitä, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
  • Muuttamassa? Siirrä laajakaista tai Elisa Viihde uuteen osoitteeseen verkkokaupassamme. Tilaa siirto >

Elisa Kirja -asiakkaana voit päivittää yhteystietosi kirjautumalla Elisa Kirja -palveluun.

Nimen muuttaminen

Mikäli nimesi muuttuu, ilmoita siitä meille asiakaspalveluun, niin päivitämme asiakastietosi.

Liittymän käyttäjätietojen (nimi ja syntymäaika) muuttaminen

Mobiililiittymän käyttäjän nimen ja syntymäajan (pv.kk.vuosi) voit päivittää OmaElisassa. 

  1. Valitse OmaElisan vasemman reunan valikosta liittymänumero, jonka tietoja haluat päivittää.
  2. Klikkaa kohtaa Sopimus > KäyttäjäMuuta tietoja.

Markkinointitekstiviestejä ei lähetetä alaikäiselle liittymän käyttäjälle. Lue lisää markkinointiluvasta ja -kiellosta.

 

Muutto toiseen osoitteeseen

Laajakaistaliittymän siirto muuton yhteydessä

Laajakaistaliittymälle kannattaa tilata siirto hyvissä ajoin ennen muuttoa, jotta liittymä olisi heti käyttövalmis uudessa osoitteessa.
Elisan Saunalahti -asiakkaana voit tilata siirron itse verkkokaupastamme. Siirron tilausta varten tarvitset Elisa-tunnuksen.

Tilaa siirto uuteen osoitteeseen >

Tarkemmat ohjeet siirron tilaamiseksi löydät täältä

Elisa Viihde -palvelun siirto muuton yhteydessä

Elisa Viihde laajakaistalla -palvelun siirto uuteen osoitteeseen kannattaa tilata mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mieluiten jopa kuukautta ennen muuttoa. Siirron voit tilata verkkokaupastamme. Siirron tilausta varten tarvitset Elisa-tunnuksen.

Tilaa siirto uuteen osoitteeseen >

Jos käytössäsi on Elisa Viihde -palvelu (sis. digiboksin) ilman Elisan laajakaistayhteyttä, ei siitä tarvitse ilmoittaa Elisalle. Osoitetietosi päivitetään automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.

Elisa Kanavakortti (Kaapeli-TV) ja maksukanavat

Mikäli tuleva osoitteesi kuuluu Elisan Kaapeli-TV-verkkoon, toimivat Elisa Kanavakorttisi maksukanavat myös muuton jälkeen ilman erillistä siirtoa.

  1. Tarkista täältä onko uusi osoite Elisan Kaapeli-TV-verkon alueella tai ota yhteys asiakaspalveluumme.
  2. Varmista laskutusosoitteesi muutos, katso ohje.

Tuotesivut: 
Elisa Kaapeli-TV
Elisa Kanavakortti

Elisa Kaapeli-TV:n sopimus

Kaapeli-TV:n sopimus on kiinteistökohtainen ja sopimusta ei irtisanota muuttotilanteessa. Jos olet muuttamassa ota yhteyttä asiakaspalveluumme sopimuksen siirrosta uudelle asukkaalle.

 

Mikäli sinulla on useita Elisan ja Saunalahden liittymiä ja palveluita, päivität yhteystietosi helpoiten ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Laajakaistaliittymälle kannattaa tilata siirto hyvissä ajoin ennen muuttoa.
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!