Osoite- ja asiakastietojen muutos - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Osoite- ja asiakastietojen muutos

Toisinaan on tarvetta muuttaa nimi- ja osoitetietoja elämäntilanteiden muuttuessa. Täältä löydät kattavasti ohjeita eri tilanteisiin.

Muutto toiseen osoitteeseen

Kaiken muuttamiseen liittyvän tiedon sekä eri tuotteiden ja palveluiden yksityiskohtaiset muutto-ohjeet löydät täältä. Voit myös katsoa heti alta lisäohjeita koskien niitä palveluita, joiden siirrosta tulee muuton yhteydessä erikseen huolehtia.

Kiinteä laajakaistaliittymä

Laajakaistaliittymälle kannattaa tilata siirto hyvissä ajoin ennen muuttoa, jotta liittymä olisi heti käyttövalmis uudessa osoitteessa. Siirto tilataan verkkokaupastamme, ja tilausta varten tarvitset Elisa Tunnuksen (sama kuin OmaElisan tunnus).

Siirtoa tilatessasi pääset samalla kätevästi tarkistamaan, haluaisitko muuton yhteydessä tehdä muutoksia liittymällesi, esim. nostaa laajakaistan nopeutta, hyödyntää uuden kampanjan tai päivittää laajakaistasi Elisa Viihteeksi.

Tilaa siirto uuteen osoitteeseen >

Tarkemmat, askel askeleelta etenevät ohjeet siirron tilaamiseksi löydät tarvittaessa täältä

Elisa Viihde laajakaistalla

Elisa Viihde laajakaistalla -palvelun siirto uuteen osoitteeseen kannattaa tilata mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mieluiten jopa kuukautta ennen muuttoa, jotta pääset välittömästi käyttämään palvelua uudessa kodissasi. Siirto tilataan verkkokaupastamme, ja tilausta varten tarvitset Elisa Tunnuksen (sama kuin OmaElisan tunnus).

Tilaa siirto uuteen osoitteeseen >

Tiesithän, että voit käyttää Elisa Viihdettä uudessa osoitteessasi myös mobiililaajakaistayhteydellä tai toisen operaattorin kiinteällä yhteydellä, mikäli uuteen osoitteeseen ei ole Elisan kiinteän laajakaistan saatavuutta. Ota tarvittaessa yhteyttä maksuttomaan myyntipalveluumme, autamme sinua mieluusti!

Tarkemmat, askel askeleelta etenevät ohjeet siirron tilaamiseksi löydät tarvittaessa täältä

Elisa Kanavakortti (Kaapeli-TV) ja maksukanavat

Mikäli tuleva osoitteesi kuuluu Elisan Kaapeli-TV-verkkoon, toimivat Elisa Kanavakorttisi maksukanavat myös muuton jälkeen ilman erillistä siirtoa. Pakkaa vain kortti vanhassa kodissa mukaan yhdessä digiboksisi kanssa ja jatka käyttöä tuttuun tapaan uudessa osoitteessasi.

  1. Tarkista asiakaspalvelustamme onko uusi osoite Elisan Kaapeli-TV-verkon alueella.
  2. Jos kortti toimii myös uudessa osoitteessa, muutosta ei tarvitse erikseen ilmoittaa Elisalle. Osoitetietosi päivitetään automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.
  3. Jos uusi osoitteesi ei ole Elisan Kaapeli-TV -verkon alueella, etsitään sinulle yhdessä uuteen kotiisi sopivin ratkaisu! Ota yhteyttä maksuttomaan myyntipalveluumme.

Lisätietoa:
Elisa Kaapeli-TV
Elisa Kanavakortti

Elisa Kaapeli-TV:n sopimus (omakoti- tai paritalot)

Kaapeli-TV:n sopimus on kiinteistökohtainen ja sopimusta ei irtisanota muuttotilanteessa. Jos olet muuttamassa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi tarkemmin sopimuksen siirrosta vanhan kotisi uudelle omistajalle.

Laskut

Laskutusosoitteen muutos

Pääsääntöisesti päivitämme paperilaskujen toimitusosoitteen automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.

Tarkista laskutusosoitteesi (katuosoite ja paikkakunta) OmaElisassa >

  • Jos olet kieltänyt Postia luovuttamasta osoitetietoja ja haluat muuttaa niitä, tai laskutusosoitteessasi on jotakin korjattavaa, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
  • Mikäli olet pelkästään liittymän käyttäjä ja liittymän omistaa esim. työnantajasi, laskutusosoitteen muutoksen voi tehdä vain liittymän omistaja.

Laskun toimitustavan (e-lasku, sähköpostilasku, tekstiviestilasku, paperilasku) muutos

Voit muuttaa laskun toimitustavan (sähköpostilasku, tekstiviestilasku, paperilasku) OmaElisassa kohdassa Laskujen toimitustapa

Vaihda laskun toimitustapa OmaElisassa >

Laskun kielen (suomi, ruotsi, englanti) vaihtaminen

Voit vaihtaa laskun kielen OmaElisassa kohdassa Omat Tiedot: Kielen valinta

Vaihda laskujen kieli OmaElisassa > 

  • Kielivaihtoehtoja ovat suomi, ruotsi ja englanti.
  • Valinta vaikuttaa kaikkien asiakkuuksiesi laskujen kieleen ja OmaElisa näytetään jatkossa valitsemallasi kielellä.
  • Huom! Kielen vaihtamisen jälkeen saatat saada vielä yhden laskun aikaisemmin valittuna olleella kielellä.

Elisan Saunalahti-liittymät ja palvelut samalle tai eri laskulle

Jokaisella asiakasnumerollamme on oma laskunsa. Jos saat Elisan Saunalahti-liittymistä erilliset laskut joka kuukausi, sinulla on useita asiakasnumeroita. Voit halutessasi yhdistää ne samalle laskulle OmaElisassa.

Näin saat liittymät samalle tai eri laskulle >

Omat tiedot tai käyttäjän tiedot

Yhteystietojen muuttaminen

Voit muuttaa yhteystietonasi olevaa sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa OmaElisassa kohdassa Omat tiedot

Muokkaa yhteystietojasi OmaElisassa >

Osoitetietosi (katuosoite ja paikkakunta) päivitetään automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.

Muuttamassa? Katso tarkemmat muutto-ohjeemme täältä >>

Nimen muuttaminen

Mikäli nimesi muuttuu, ilmoita siitä meille asiakaspalveluun, niin päivitämme asiakastietosi.

Liittymän käyttäjätietojen (nimi ja syntymäaika) muuttaminen

Mobiililiittymän käyttäjän nimen ja syntymäajan (pv.kk.vuosi) voit päivittää OmaElisassa. 

  1. Valitse OmaElisan vasemman reunan valikosta liittymänumero, jonka tietoja haluat päivittää.
  2. Klikkaa kohtaa Sopimus > KäyttäjäMuuta tietoja.

Markkinointitekstiviestejä ei lähetetä alaikäiselle liittymän käyttäjälle. Lue lisää markkinointiluvasta ja asiakasviestinnästä >

 

Mikäli sinulla on useita Elisan ja Saunalahden liittymiä ja palveluita, päivität yhteystietosi helpoiten ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Laajakaistaliittymälle kannattaa tilata siirto hyvissä ajoin ennen muuttoa.
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!