Osoite- ja asiakastietojen muutos - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Osoite- ja asiakastietojen muutos

Toisinaan on tarvetta muuttaa nimi- ja osoitetietoja elämäntilanteiden muuttuessa. Täältä löydät ohjeita eri tilanteisiin.
 

Laskujen kielen muutat kätevästi OmaElisassa!


Laskutusosoitteen muutos 

Matkapuhelin- ja mobiililaajakaistaliittymät

Elisan Saunalahti mobiililiittymien laskuille päivitämme osoitteen automaattisesti Postiin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella.

Automaattista päivitystä ei tehdä:

  • jos olet ilmoittanut Postille päivityskiellon
  • jos laskutamme sinulta pelkästään luottokaupalla ostettua laitetta/laitteita.

​Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli olet pelkästään liittymän käyttäjä ja liittymän omistaa esim. työnantajasi, laskutusosoitteen muutoksen voi tehdä vain työnantajasi.

Laskun toimitustavan muuttaminen

Laskun toimitustavan muutat OmaElisassa.

Jos olet etsimässä oikeaa paikkaa OmaElisan etusivulta, valitse ensin vasemman reunan palkista Laskut ja seuraavaksi välilehti Laskujen toimitustapa. Tietoa eri laskun toimitustavoista löydät täältä.

Laskun kielen vaihtaminen

Laskun kielen voit vaihtaa OmaElisassa kohdassa Omat Tiedot. Kielivaihtoehtoja ovat suomi, ruotsi ja englanti. Valinta vaikuttaa kaikkien asiakkuuksiesi laskujen kieleen. Myös OmaElisa näytetään jatkossa valitsemallasi kielellä.

Huomioithan, että kielen vaihtamisen jälkeen voit saada vielä yhden laskun aikaisemmin valittuna olleella kielellä.

Nimen muuttaminen

Mikäli nimesi muuttuu, ilmoita siitä meille asiakaspalveluun, niin päivitämme asiakastietosi.

Yhteystietojen muuttaminen

Voit muuttaa yhteystietonasi olevaa sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa OmaElisassa valitsemalla Omat Tiedot. Osoitetietojasi (katuosoite, paikkakunta) et voi muuttaa OmaElisan kautta.

Laajakaistaliittymän siirto

Laajakaistaliittymälle kannattaa tilata siirto hyvissä ajoin ennen muuttoa, jotta liittymä olisi heti käyttövalmis uudessa osoitteessa. Elisan Saunalahti -asiakkaana voit tilata siirron itse verkkokaupastamme. Ohjeet siirron tilaamiseksi löydät täältä.

Elisan Laajakaista -liittymälle voit tilata siirron ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Elisa Viihteen siirto muuton yhteydessä

Elisa Viihde laajakaistalla -palvelun siirto uuteen osoitteeseen kannattaa tilata mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mieluiten jopa kuukautta ennen muuttoa. Siirron voit tilata verkkokaupastamme. Siirron tilausta varten tarvitset Elisa-tunnuksen.

Maksu-TV / Kanavakortti

Mikäli tuleva osoitteesi kuuluu Elisan Kaapeli-TV -verkkoon, toimivat Elisa Kanavakorttisi maksukanavat myös muuton jälkeen ilman erillistä siirtoa. Muistathan kuitenkin ilmoittaa meille uuden laskutusosoitteesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kaapeli-TV -sopimus

Kaapeli-TV:n sopimus on kiinteistökohtainen ja sopimusta ei irtisanota muuttotilanteessa. Jos olet muuttamassa ota yhteyttä asiakaspalveluumme sopimuksen siirrosta uudelle asukkaalle.

Elisa Kirja

Elisa Kirja -asiakkaana voit päivittää yhteystietosi kirjautumalla Elisa Kirja -palveluun.
 

Mikäli sinulla on useita Elisan ja Saunalahden liittymiä ja palveluita, päivität yhteystietosi helpoiten ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Laajakaistaliittymälle kannattaa tilata siirto hyvissä ajoin ennen muuttoa.
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!