Mobiiliverkon vikatilanteiden ratkaiseminen
Ratkaise mobiililiittymien häiriötilanteet Verkkoapurilla – klikkaa tästä!
Katso vinkit mobiililaajakaistan toimivuuden parantamiseen >
Laitteen palauttaminen tehdasasetuksille (resetointi)
Jos netti toimii heikosti (esim. yhteys pätkii tai ei muodostu ollenkaan), laite kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille.
Resetoiminen on suositeltavaa tehdä myös aina ohjelmistopäivitysten jälkeen, jos laitteen toimivuudessa esiintyy ongelmia. Tämä siitä syystä, että päivitysten yhteydessä laitteen muistiin voi jäädä mm. asetuksia edellisestä ohjelmistoversiosta, jotka pyyhkiytyvät laitteen muistista vasta resetoinnissa.
Resetointi tehdään painamalla laitteen pohjassa olevaa reset-painiketta (kuva alla) n. 10 sekuntia terävällä esineellä, kuten suoraksi taitetulla klemmarilla. Teräväkärkistä kynää voi myös käyttää, mutta huomaa, että monesti kynänkärki on liian lyhyt ja/tai paksu eikä se tällöin mahdu painamaan reset-painiketta reset-aukossa pohjaan asti, jolloin laite ei resetoidu.
Huomioithan, että tehdasasetusten palauttaminen palauttaa laitteelle kaikki aluperäisasetukset. Myös itse asetettu langattoman verkon salasana poistuu käytöstä ja palautuu reitittimen alkuperäiseen salasanaan, jonka löydät laitteen pohjasta tarrasta.
Huolto ja takuu
Mobiilireitittimien takuuaika on 24 kuukautta. Takuutodistuksen löydät OmaElisasta.
Katso tarkemmat huolto-ohjeet mobiilireitittimille >