Laajakaistaliittymän tilaus ja toimitus - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Laajakaistaliittymän tilaus ja toimitus

Näin tilaat laajakaistan

Voit tilata uuden laajakaistaliittymän verkkokaupastamme. Jos olet jo Elisan asiakas, valitse verkkokaupan tilauksella valinta Olen jo Elisan asiakas ja kirjaudu sisään Elisa Tunnuksellasi, jolloin saat tilattua liittymän jo olemassa olevalle asiakkuudellesi ja liittymäveloitukset tulevat samalle laskulle muiden liittymiesi kanssa. Myös myymälämme palvelevat sinua liittymäasioissa.

Tilausvaiheessa huomioitavaa: saatavuus ja tilauksen tiedot

Tilauksen alussa tarkistamme laajakaistan saatavuuden osoitteeseesi. Tilausjärjestelmä kertoo osoitteeseesi saatavana olevat liittymät ja tarjoukset. Mikäli alueellesi ei ole saatavana kiinteän verkon laajakaistaliittymää, saat ilmoituksen "ei saatavuutta". Tällöin kannattaa tutustua myös Elisan Saunalahti -mobiililaajakaistaliittymiin.

Jos osoitteeseesi saatavana oleva laajakaista vaatii erillisen päätelaitteen, saat tiedon siitä tilauksen yhteydessä. Päätelaitteen saat tilattua samassa tilauksessa liittymän kanssa. Samalla tilaat kätevästi myös tietoturvapalvelun, jolla teet nettisurffailusta turvallista ja suojaat laitteesi haittaohjelmilta.

Annathan tilausvaiheessa tarkat henkilö- ja osoitetietosi, jotta liittymän sekä mahdollisen laitteen toimitus tapahtuisi mahdollisimman sujuvasti. Tarvitsemme myös puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme tiedottaa sinua toimituksen etenemisestä.

Mikäli osoitteessasi on toisen palveluntarjoajan laajakaista

Jos sinulla on tilaushetkellä käytössäsi toisen operaattorin kiinteän verkon laajakaistaliittymä, kerro se tilauksen yhteydessä, niin irtisanomme vanhan liittymän puolestasi. Valtuutat Elisan irtisanomaan asennusosoitteessa toimivan liittymän uuden liittymän kytkennän yhteydessä. Mikäli tarvitsemme valtakirjan toisen palveluntarjoajan yhteyden irtisanomiseksi, toimitamme sen sinulle postitse täydennettäväksi. 

Tarkistathan, että tilauksessa tilaajana on sama henkilö kuin nykyisessä toisen operaattorin kanssa tehdyssä sopimuksessa. Näin varmistat, että voimme toteuttaa liittymävaihdoksen ongelmitta ja ilman katkoksia.

Mikäli olet tilaamassa Saunalahti Kaapelimodeemi -liittymää ja sinulla on tällä hetkellä käytössä toisen operaattorin laajakaista, sinun tulee itse irtisanoa vanha liittymäsi.

Mikäli osoitteessasi on Elisan laajakaistaliittymä

Jos nykyinen laajakaistaoperaattorisi on Elisa, voit säilyttää vaihdon yhteydessä nykyisen laajakaistaliittymäsi lisäpalvelut (sähköpostin ja kotisivutilan), kun ilmoitat asiasta tilauksen yhteydessä.

Tilauksen jälkeen: miten toimitus etenee?

Tilattuasi laajakaistaliittymän saat tekstiviestillä vahvistuksen tilauksesi vastaanottamisesta. Pian tämän jälkeen lähetämme sinulle sähköpostitse tai kirjeitse tilausvahvistuksen, josta näet yhteenvedon tilauksesi tiedoista.

Laajakaistan osalta lähetämme sinulle tekstiviestitse tiedon liittymäsi avauspäivästä. Laajakaistaliittymä avataan ilmoitettuna avauspäivänä klo 8-20 välisenä aikana.  Asentajamme soittaa sinulle, mikäli liittymän avaus vaatii asentajan käynnin paikalla. Useimmiten liittymän avaus onnistuu ilman asentajakäyntiä.

Jos tilasit laajakaistaliittymän yhteydessä myös modeemin, saat tekstiviestillä ilmoituksen, kun olemme postittaneet sen. Lisätietoja laitteen tilauksesta ja toimituksesta löydät täältä.

Kun olet noutanut modeemin postista, laita se toimintavalmiiksi pakkauksen ohjeiden mukaisesti ja kytke siihen virta päälle. Näin pääsemme testaamaan yhteyden toimivuuden. Muistutamme vielä tekstiviestitse modeemin kytkennästä ennen laajakaistaliittymän avauspäivää. Jos et kuitenkaan voi laittaa modeemia toimintavalmiiksi, ei se estä liittymän avaamista. 

Ilmoitamme sinulle tekstiviestillä, kun laajakaistaliittymä on avattu ja valmiina käytettäväksi. Huomioithan, että Saunalahti Kaapelimodeemi -liittymä on käytettävissäsi heti, kun olet vastaanottanut modeemin ja asentanut sen toimintavalmiiksi pakkauksen ohjeiden mukaisesti. Tämän vuoksi emme lähetä kaapelimodeemista erillistä avausaikaviestiä tai ilmoitusta, kun se on käytettävissä.

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Laskutus - Liittymämuutokset - Häiriöilmoitukset

Tarvitsetko apua? Asiakaspalvelumme auttaa sinua.
Elisan asiakaspalvelu vinkkaa:
Verkkokaupassa saat apua tilauksen tekoon chatista!
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!