Uppsägning av Elisas tjänster och abonnemang - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Uppsägning av Elisas tjänster och abonnemang

I denna anvisning har närmare anvisningar samlats om hur man säger upp tjänster och abonnemang. Uppsägningen av de flesta produkterna och tjänsterna kan göras i OmaElisa. Uppsägningstiden är 14 dygn.

Telefon- och mobila bredbandsabonnemang och tilläggstjänster

Uppsägning av mobilt abonnemang

  1. Logga in till OmaElisa med Elisa-användarnamnet (e-postadress).
  2. Klicka i vänstra kanten på det abonnemangsnumret (eller abonnemangets tilläggstjänster), som du vill säga upp.
  3. Klicka i övre kanten på boxen Avtal.
  4. Under abonnemanget som ska sägas upp, klicka på Säg upp ett avtal eller tilläggstjänst.

Det mobila abonnemanget kan också sägas upp genom att kontakta vår kundtjänst eller genom att besöka Elisas butik (FI).

Du observerar väl att abonnemangets nummer inte kan sparas efter uppsägningen. Före abonnemanget sägs upp, rekommenderar vi att du granskar om det i vårt abonnemangssortiment (FI) råkar finnas ett alternativ som passar dig bättre än ditt nuvarande abonnemang. Elisa Saunalahti -abonnemangets abonnemangstyp kan du byta utan kostnad var sjätte månad.

Uppsägning av tilläggstjänster

Flera av Elisa Saunalahti -talabonnemangens tilläggstjänster, såsom mobilbredband-tilläggstjänsterna, saldoavtal, AlleEuronPäivät-tillläggstjänsten eller telefonsvararen kan du själv säga upp i OmaElisa. Uppsägningen av tilläggstjänsterna sker också i enlighet med anvisningen ovan.

Om det inte lyckas att kryssa för avtalet i listan, då kan avtalet inte sägas upp i självtjänsten. Ta då kontakt med vår kundtjänst.

Bredbandsabonnemang och tilläggstjänster

  1. Logga in till OmaElisa med Elisa-användarnamnet (e-postadress).
  2. Klicka i vänstra kanten på det avtalet (eller abonnemangets tilläggstjänster), som du vill säga upp.
  3. Klicka i övre kanten på boxen Avtal.
  4. Under abonnemanget som ska sägas upp, klicka på Säg upp ett avtal eller tilläggstjänst.

Bredbandsabonnemanget kan sägas upp också genom att kontakta vår kundtjänst eller genom att besöka Elisas butik (FI).

Du observerar väl, att när du flyttar kan vi öppna bredbandsabonnemanget också till den nya adressen!

Om avtalet som ska sägas upp har en tidsgräns som är ikraft, fakturerar vi månadsavgifterna i enlighet med avtalsvillkoren fram till att det tidsbundna avtalet löper ut.

Tilläggstjänsterna som hör till bredbandsabonnemanget, såsom e-postkonton, upphör att existera när avtalet sägs upp. Om du önskar kan du bevara tilläggstjänsterna genom att kontakta vår kundtjänst före uppsägningen.

Elisa Viihde, Elisa Viihde-appen, betalkanalspaketen och programbiblioteken

Uppsägning av Elisa Viihde (med digibox)

  1. Logga in till OmaElisa med Elisa-användarnamnet (e-postadress).
  2. Klicka i vänstra kanten på det avtalet som du vill säga upp.
  3. Klicka i övre kanten på boxen Avtal.
  4. Under abonnemanget som ska sägas upp, klicka på Säg upp ett avtal eller tilläggstjänst.

Elisa Viihde kan också sägas upp genom att kontakta vår kundtjänst eller genom att besöka Elisas butik (FI).

Du observerar väl att vi överflyttar Elisa Viihde till din nya adress utan kostnad i samband med flytten.

Om avtalet som ska sägas upp har en tidsgräns som är ikraft, fakturerar vi månadsavgifterna i enlighet med avtalsvillkoren fram till att det tidsbundna avtalet löper ut. Om vi i samband med flytten inte kan leverera bredbandsabonnemanget till din nya adress, kan du säga upp avtalet med två veckors uppsägningstid. 

Uppsägning av Elisa Viihde-appen (telefon/surfplatta)

Elisa Viihde-appen kan du säga upp i tjänsten elisaviihde.fi på adressen elisaviihde.fi/maksukanavat (FI). Om din Elisa Viihde -app också har ett programbibliotek (t.ex. Aitio, HBO Nordic, SF Kids) adressen elisaviihde.fi/maksukanavat (FI).

Uppsägning av Elisa Viihdes kanalpaket och programbibliotek

Kanalpaketen och programbiblioteken som hör till Elisa Viihde kan du säga upp på adressen elisaviihde.fi/maksukanavat (FI).

Elisas övriga tjänster: Elisa Turvapaketti, Elisa Pilvilinna, Elisa Spotify Premium, Elisa Mobiilivarmenne, Elisa Perhe

  • Elisa Turvapaketti, Elisa Pilvilinna*, Elisa Spotify Premium -tjänster kan du säga upp i OmaElisa.
  • Logga in till OmaElisa med Elisa-användarnamnet (e-postadress).
  • Välj från den vänstra menyn den tjänsten som du vill säga upp och klicka sedan på knappen Säg upp ett avtal eller tilläggstjänst.
  • Elisa Mobiilivarmenne stängs automatiskt, när abonnemanget som mobilcertifikatet är kopplat till stängs av.
  • Elisa Perhe -tjänsten kan du säga upp genom att kontakta vår kundtjänst.

        * Systemet skickar automatiskt e-post till Elisa Pilvilinna-användaren när kontot är avstängt. E-postmeddelandet anger att   användaren har 30 dagar tid att spara data och instruerar hur man gör nerladdningen.

Tjänsterna kan sägas upp genom att kontakta vår kundtjänst eller besöka Elisas butik (FI).

Distansförsäljningens hävningsrätt och returnering av apparaterna

Anvisningar om distansförsäljningens hävningsrätt och returneringen av apparaterna finns här (på finska).

 

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
Fakturering – Ändring i abonnemang – Felanmälan

Behöver du hjälp? Elisas kundtjänst hjälper dig.
I OmaElisa sköter du dina tjänster behändigt på ett ställe.
LOGGA IN
Hittade du inte infot du letade efter? Sök!