Asiakaspalvelumme vinkit - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme vinkit

Asiakaspalvelumme on tällä hetkellä poikkeuksellisen ruuhkautunut. Kokosimme tälle sivulle ohjeita ja vinkkejä siihen, mitä kaikkea voit ratkaista itsepalvelussa.

OmaElisassa asioit kaikissa näissä asioissa itse

OmaElisasta löydät Elisan ja Saunalahden palvelusi kätevästi yhdestä paikasta. Voit hoitaa liittymäasioitasi sekä hallinnoida palveluitasi vaivattomasti omalta kotisohvaltasi, juuri silloin kun sinulle sopii. Haluamme kannustaa asiakkaitamme hoitamaan asioita verkossa, joten kokosimme yhteen tarkempaa tietoa OmaElisan monipuolisista asiointimahdollisuuksista.

Laskutus

Matkapuhelinliittymät

Mobiililaajakaista

Kiinteä laajakaista ja Elisa Viihde

Laitetilaukset ja luottokauppasopimukset

Omat tiedot

OmaElisaan pääset kirjautumaan Elisa Tunnuksella tai Mobiilivarmenteella täältä. Jos sinulla ei ole vielä Elisa Tunnusta ja tarvitset apua tunnuksen luomisessa, löydät ohjeet täältä.

Apua tilanteisiin, joissa netti, puhelut tai vaikkapa Elisa Viihde ei toimi

Tökkiikö yhteys tai pätkivätkö puhelut? Pyrimme parhaamme mukaan varmistamaan kaikkien yhteyksien toiminnan kaikkina aikoina.

Katso alta ohjeita, mitä voit itse tehdä yhteyksien parantamiseksi ja ongelmien korjaamiseksi. 

Netti, puhelut, Elisa Viihde tai TV ei toimi millään laitteella

Netti tökkii kotona vain tietyissä huoneissa tai vain osalla laitteista, tai kun koko perhe käyttää yhteyttä 

  • Kun ongelma tulee esiin kotona vain tietyissä tilanteissa, ratkaisu löytyy kun Kotiverkko laitetaan kuntoon. Kotinetin pullonkaulojen ratkominen varmistaa, että yhteyteen ei tarvitse jatkossa kiinnittää huomiota.

Netti toimii, mutta yksittäiset sivut tai palvelut eivät toimi

Toisinaan lisääntynyt yhteyksien käyttö voi aiheuttaa sen, että yksittäisiä sivustoja tai palveluita ruuhkautuu. Tämä voin näkyä esimerkiksi niin, että koulussa tai työssä käytetyt palvelut tökkivät, mutta muut sivustot toimivat normaalisti:

  • Jokin yksittäinen sivu tai sovellus ei meinaa latautua ollenkaan, se jumiutuu ja kaatuilee
  • Yhteys toimii paremmin, kun VPN ei ole päällä
  • Yhteys toimii toisella laitteella paremmin

Tällöin ongelma ei ole nettiyhteydessä, vaan yleensä palvelu jota yrität käyttää on ruuhkaantunut. Jos kyseessä on vaikkapa työpaikan sovellukset, kannattaa ottaa yhteys työpaikan tekniseen tukeen lisäohjeiden saamiseksi. Yksittäisten sivustojen ja palveluiden kohdalla taas ohjeita saat palvelun tarjoavalta taholta.

Elisan myymälät ja Omaguru-palvelupisteet palvelevat normaalisti

Kaikki Elisan myymälät ovat avoinna normaalisti aukioloaikojensa puitteissa .

Elisan myymälöiden aukioloajat 

Tietoa Elisan myymälöistä ja myyntipisteistä

Elisan asiakasohjeet ja OmaYhteisö tarjoavat apua, ohjeita ja vinkkejä

Elisan asiakaspalvelusivuilta löydät kattavasti ohjeita Elisan ja Saunalahden palveluista. Olemme koonneet sivuillemme suosituimpia ohjeita sekä käyttövinkkejä eri tuotteista ja palveluista. Voit myös hakea ohjeita hakutoiminnolla.

Elisan asiakaspalvelusivuilta löydät ohjeita ja vinkkejä esimerkiksi näistä aiheista:

OmaYhteisö on paikka, jossa voit kysyä ja keskustella Elisan tuotteista ja palveluista.  

Haluatko säästää aikaa ja vaivaa?

Anna asiantuntijan hoitaa homma puolestasi.

Se on helppoa! Yksi soitto Elisan Omagurulle riittää. Olemme apunasi arkisin klo 8 - 21 ja lauantaisin 9 - 17.

(2,28 €/min mpm/pvm)

Miksi Omaguru?

  • Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!
  • Elisan parhaat kodin tietotekniikan asiantuntijat palveluksessasi
  • Sinun ei tarvitse osata itse, koska Omaguru voi ottaa etäyhteyden laitteeseesi
OmaElisassa hoidat palveluitasi näppärästi yhdestä paikasta.
Kirjaudu
Etkö löytänyt etsimääsi ohjetta? Käytä hakua!